„Românii au început să cumpere CD-uri“ - interviu cu Andi ENACHE

7 aprilie 2010   MUZICĂ

Românii sînt sensibili la muzică şi ar face aproape orice pentru a-şi asculta piesele şi artiştii preferaţi.

Artiştii A&A Records se află în topul vînzărilor de CD-uri; care-i secretul?

Da, doar în prima lună de la lansare (23 octombrie), CD-ul Petală al lui Alexandru Andrieş s-a vîndut în peste 1500 exemplare, ceea ce pentru piaţa din 2009 a fost un succes. CD-ul Alexandrinei Hristov, Om de lut, a fost în topul de vînzări, timp de cîteva luni, în cel mai important lanţ de magazine culturale, Librăriile Cărtureşti. În catalogul A&A Records sînt artişti de genuri şi stiluri mai mult sau mai puţin apropiate, pornind de la Alexandru Andrieş, Ada Milea, Sarmalele Reci, George Baicea, şi continuînd cu Byron, Iordache, şi cu mai nou veniţii Alexandrina Hristov, Godmode şi Mauser, care acoperă cîteva din nişele şi nevoile pieţei muzicale de la noi. Secretul e că „aprovizionăm“ cîteva nişe considerate culturale şi complexe, iar vînzările sînt constante, cîteodată chiar imprevizibile.

Cît de dificil e să produci un CD de jazz românesc?

Este dificil, căci jazz-ul e un produs pentru o nişă „rafinată“, ascultătorul de jazz e pretenţios, iar CD-urile trebuie să fie ireproşabile, atît în ceea ce priveşte sunetul, precum şi coperta şi artwork-ul acesteia. Distribuţia în locuri targetate este o altă condiţie importantă. Numele din catalogul nostru arată însă că noi ne descurcăm: Alexandru Andrieş, Ioana Mîntulescu, Iordache, Alexandrina Hristov, Cvartetul Vlad Popescu, Sorin Romanescu, Cristian Soleanu, Vlaicu Golcea.

Ce preferă românii: concertele sau CD-urile?

Românii sînt sensibili la muzică şi ar face aproape orice pentru a-şi asculta piesele şi artiştii preferaţi, de la a merge la concerte gratis în pieţele publice sau în cluburi, pînă la a pirata CD-uri şi DVD-uri. Majoritatea concertelor din Capitală nu se ţin însă cu sălile pline (cu cîteva excepţii), iar românii sînt tot mai interesaţi de CD-uri, probabil din comoditate sau din cauza preţurilor ridicate la biletele de concert. Există concerte la care cu banii unui bilet poţi cumpăra 3-4 CD-uri sau DVD-uri.

Andi Enache este comunication manager al A&A Records.

Mai multe