„Salvador Dalí – Divina Commedia“, „În fugă", Alexis C. Madrigal

28 august 2014   DILEMA VECHE VĂ RECOMANDĂ

● „Faima mea de tîmpit este egală cu cea de campion de snooker.“ Asta scrie pe coperta a patra a autobiografiei În fugă, a lui Ronnie O’ Sullivan, recent apărută la Editura Publica. Abia am apucat s-o răsfoiesc, dar cred că e pe măsura personalităţii marelui campion. Din cîte îmi dau seama, Ronnie nu se fereşte să povestească despre dependenţele pe care, de-a lungul timpului, le-a avut faţă de alcool şi droguri, despre problemele familiale venite din toate direcţiile. De asemenea, nu ezită să vorbească deschis despre adversarii săi de la masa de joc. (Andrei Manolescu)

● Restaurantul Blue Hours din Alba Iulia, din afara Cetăţii, în zona pietonală, cu design uşor comunist: deşi nu are nimic albastru la vedere, mîncarea e printre cele mai bune din oraş, în stil clasic. (Iaromira Popovici)

● Muzeul Brukenthal din Sibiu prezintă expoziţia „Salvador Dalí – Divina Commedia“. Sînt prezentate o sută de gravuri care ilustrează opera lui Dante. Senzaţional! (Matei Martin)

● Urmăriţi-l, pe theatlantic.com, pe Alexis C. Madrigal, redactor-şef adjunct la The Atlantic, care scrie pe teme de tehnologie. E întotdeauna interesant. De exemplu, în ediţia din 13 august, pune (chiar din titlu) o întrebare esenţială: „Dacă o maşină fără şofer este implicată într-un accident, cine – sau ce – este responsabil? Fabricantul maşinii, posesorul maşinii sau maşina însăşi?“ După care urmează o interesantă argumentaţie pe tema: roboţii ar trebui sau nu să răspundă în faţa legii? Căci (zice Alexis Madrigal, parafrazîndu-l pe avocatul John Frank Waver, autorul cărţii Robots Are People, Too) dacă vrem ca roboţii să facă mai multe pentru noi, de pildă să ne plimbe cu maşina, atunci trebuie să le rezervăm şi un rol în justiţie. (Mircea Vasilescu)

● Literatura scandinavă e pe mare val în toată lumea. Trilogia Millenium a lui Stieg Larsson, de exemplu, are o mulţime de fani. Dacă vreţi să vedeţi ce se întîmplă cu filmele care pornesc de la titluri nordice şi care s-au bucurat de mare succes, nu rataţi The Keeper of Lost Causes (Camera groazei) al lui Mikkel Norgaard: suspans, atmosferă noir, personaje demonice, intrigă solidă. Din 28 august intră în cinematografe. (Ana Maria Sandu)

● Urmăriţi-l, pe HBO sau YouTube, pe John Oliver, cel mai simpatic, acid şi pertinent comentator de politică externă şi internă americană. (Luiza Vasiliu)

● Deşi mai este timp, biletele au fost deja  puse în vînzare: concertul Vaya Con Dios, 5 octombrie, Sala Palatului, Bucureşti. (Stela Giurgeanu)

● Arta şi gastronomia, o emisiune excelentă de pe Fine Living, unul dintre posturile relaxante pentru care chiar merită să mai ai televizor. Pornind de la picturi celebre care conţin elemente ce te duc cu gîndul la mîncare (de la natura moartă cu stridii din Olanda renascentistă, la peştii magici ai lui Klee), Oliver Payton îi provoacă pe bucătarii zilelor noastre să reproducă sau să reinterpreteze ceea ce văd, un pretext pentru a vorbi despre artă, biografiile unor artişti, bun gust, obiceiuri alimentare, stil de viaţă. (Adina Popescu)

● Pentru că e foarte cald, pentru că sîntem încă în criză economică, pentru că vin alegerile, pentru că ne plăcea de Robin Williams etc., vă recomand o cărticică inteligentă şi de mare folos:  Cum să nu-ţi pierzi minţile, scrisă de psihoterapeuta revistei Psychologies Phillipa Perry, traducere de Alex Moldovan, Editura Vellant. (Marius Chivu)

Mai multe