After Eight, David Esrig, Catherine Cusset
● De căutat şi citit interviul acordat Simonei Chiţan de către David Esrig, în Adevărul literar şi artistic din 3 noiembrie (nr. 1050). Cel care ne-a dat extraordinarele spectacole cu Troilus şi Cresida, Umbra, Nepotul lui Rameau nu se fereşte a folosi termenul „rezistenţă prin cultură“, celebrîndu-l pe Gellu Naum, cu care a colaborat intens, ca pe un „rezistent absolut“: „Gellu nu a acceptat vulgaritatea, populismul, nici măcar un început de pact cu ele. Era un prinţ al poeziei“. Şi despre „iepoca aceea“: „A fost o epocă vulgară, cinic vorbind, cred că multe opere importante s-au născut tocmai din necesitatea de a scoate capul din mocirlă...“. Puţini gîndesc aşa. (Radu Cosaşu)
● Nu mă dau în vînt după poveştile de familie scrise în buna tradiţie a romanului francez; şi nici după micile (sau marile) revolte feministe pe care autoarele din Franţa le strecoară printre rînduri, ca să nu bată la ochi. Însă Catherine Cusset a reuşit să mă captiveze, să mă emoţioneze, să mă copleşească. Un brillant avenir e un semn că viitorul romanului francez e luminos. (Matei Martin)
● În acest moment, cea mai bună ciocolată de pe mapamond este noul sortiment de After Eight: mentă cu aromă de portocală. Iar asta nu e tot: în timp ce savuraţi tabletă după tabletă, pentru ca experienţa ZENzorială să fie completă, vizionaţi pe YouTube videoclipul „Small Metal Gods“ al lui David Sylvian regizat de Hiraki Sawa. Aştept scrisori de recunoştinţă. (Marius Chivu)