Cultura în mall

10 noiembrie 2011   Carte

Ce aduce nou tîrgul de carte BookLand?

Noutatea nu constă doar în alegerea spaţiului – mall-ul – acest templu modern pe care cei mai mulţi nu l-ar compara tocmai cu o sală de lectură, ci mai degrabă putem vorbi despre atitudinea şi starea de spirit cu care acest tîrg se identifică: nonconformismul nebun de a promova cultura într-un mall, curajul de a refuza prejudecăţile legate de „publicul de mall“, creativitatea cu care poate fi recomandată o carte (poate în funcţie de tipul de vin cumpărat). Pe lîngă toate acestea, Tîrgul urban de carte BookLand este unul cît se poate de flexibil, iar cel mai important lucru e că tîrgul vine acolo unde sînt oamenii, cărţile primind astfel, îndrăznesc să cred, dreptul la o „viaţă socială“. Pentru că altfel poate avea loc un dialog între public şi carte într-un spaţiu comod, la îndemînă, firesc.

Cum ajută acest tîrg piaţa editorială din România?

În primul rînd, ne dă încă o dovadă clară că piaţa editorială din România tinde să se maturizeze, în sfîrşit, şi să abordeze noi mijloace de distribuţie şi promovare. Cartea trebuie integrată în cotidian, canonul şi turnul de fildeş nu-i mai sînt suficiente, cel puţin nu pentru supravieţuire. Şi apoi, vorbim despre primul tîrg de carte conceput special, astfel încît să ofere servicii integrate şi complete editurilor: logistică şi transport, spaţiu de expunere, promovare media, merchandising şi vînzare. Editurile trebuie doar să trimită cartea.

Dacă acest demers are succes, ce va urma?

Fără modestie, cum proba succesului a fost trecută încă de la prima ediţie de acum şase luni, se va investi şi mai mult în caravana din ţară, în librăria online ce tocmai s-a deschis şi în apariţia unei librării fizice, toate mizînd pe aceeaşi stare de spirit şi chiar mai mult. Deocamdată, BookLand se concentrează pe ediţia a II-a din Bucureşti, care, de data aceasta, înseamnă un turneu în cele opt mall-uri din oraş, desfăşurat între 1 noiembrie şi 23 decembrie. Prima destinaţie: Liberty Center. 

a consemnat Marius Chivu

Irina Macedonski este marketing manager al BookLand Store. Mai multe informaţii la www.book-land.ro.

Mai multe