Ştiri nebăgate în seamă
* Generozitate. André Faller, patronul fabricii de textile "Karting" de lîngă Grenoble, era inventatorul pantalonilor de jerseu, cărora le-a făcut reclamă la vremea respectivă Brigitte Bardot. A murit anul trecut, la 96 de ani. Cînd s-a deschis testamentul, s-a constatat că o bună parte din avere fusese lăsată moştenire angajaţilor. 350 de lucrători s-au trezit mai bogaţi. Cînd a aflat vestea, Jean-Claude Lemoine, noul director general al fabricii ("modern", dinamic, eficient), l-a sunat pe notar să întrebe ce sumă a primit fiecare: se temea că va trebui să caute rapid cîteva sute de angajaţi în locul proaspeţilor moştenitori. "Ştiam că dl Faller era foarte legat sufleteşte de lucrătorii săi şi că avea o viziune paternalistă despre administrarea întreprinderii" - a spus Lemoine. Noul manager s-a liniştit însă repede: angajaţii primiseră, fiecare, între cinci şi zece mii de euro, deci nu atît de mult încît să-şi abandoneze munca. Cei angajaţi de curînd nu au primit nimic: patronul i-a răsplătit doar pe cei vechi, de care era legat. Şi nici pe aceia în mod egal. Aşa că acum au apărut discuţiile şi semnele de întrebare: de ce eu am luat mai puţin decît celălalt? Efectele (im)previzibile ale generozităţii... ( Corriere della Sera , 7 septembrie 2008) * Turism local. Finalul sezonului turistic aduce veşti bune pentru agenţiile de voiaj din Germania: din ce în ce mai mulţi turişti germani preferă să-şi petreacă vacanţele la Marea Nordului sau la Marea Baltică decît să plece spre destinaţii exotice din Mediterană sau Atlantic. Staţiunile de pe litoralul Germaniei sînt atrăgătoare pentru că sînt extrem de curate, oferă servicii bune la preţuri corecte şi, mai ales, pentru că sînt aproape. Acest ultim detaliu - deloc neglijabil - a devenit hotărîtor în calcularea bugetului de vacanţă de abia anul acesta. Preţul din ce în ce mai ridicat al biletelor de avion a devenit aproape insuportabil, la fel cum insuportabilă a devenit şi clima din Karibik, de pe coasta sudică a Spaniei, din insulele Tenerife sau Canare... Unul dintre analiştii economici contactaţi de Die Welt spune că tendinţa se remacă peste tot în Europa: turiştii preferă destinaţii interne. Crizele globale susţin turismul local.