Vrei să îți promovezi afacerea în mediul online? Optimizarea SEO este un pas esențial!

1 februarie 2023   Dileme on-line

Mediul online a devenit un instrument de mare ajutor în viața oamenilor din ziua de astăzi, motiv pentru care prezența unei afaceri pe internet, indiferent de specificul acesteia, îi va asigura o mai mare vizibilitate și poate contribui la creșterea succesului și a profitabilității. Pentru ca acest lucru să fie însă posibil este necesară deținerea unui site foarte bine pus la punct și stabilirea unei strategii de marketing eficiente. 

Un concept relativ nou și care este tot mai des adoptat de clasa de business pentru a-și promova activitatea în mediul online este optimizarea SEO a site-urilor și paginilor web pe care le dețin. Acesta este un proces care trebuie planificat și pus în aplicare de profesioniști în domeniu. 

Ce este și cum funcționează optimizarea SEO? 

SEO este acronimul expresiei englezești Search Engine Optimization. Acest termen este utilizat în mod obișnuit în domeniul diferențierii naturale pentru a desemna toate tehnicile puse în aplicare pentru a îmbunătăți poziția unui site web în rezultatele căutărilor.

Pentru a realiza acest lucru, webmasterii, marketerii și creatorii de conținut, adică profesioniștii din domeniu, acționează pe cele trei dimensiuni ale referențierii naturale și anume optimizare tehnică, optimizarea conținutului și netlinking.

Modul de funcționare al acestei strategii SEO este unul relativ simplu: roboții motoarelor de căutare, cum ar fi Google și Bing, parcurg site-urile web pentru a le consulta. Atunci cînd un utilizator face o interogare, acești roboți atribuie punctaje paginilor web pe baza autorității site-urilor și a relevanței conținutului paginilor în raport cu intenția de căutare a utilizatorului. Acest scor este cel care determină poziționarea naturală a fiecărei pagini web în rezultatele căutării. 

Instrumente precum Google Analytics și Google Search Console oferă multe funcții pentru a urmări strategia SEO, care pot fi utilizate pentru a înțelege audiența, comportamentul acesteia, achiziția de trafic, rata de respingere și cea de conversie, astfel încît să se poată analiza campaniile plătite. 

Prin urmare, SEO are ca scop îmbunătățirea poziționării naturale a unui site web în SERP (Search Engine Result Page), făcîndu-l mai vizibil în rîndul utilizatorilor de internet. 

Sursa foto: https://www.pexels.com/photo/advertising-alphabet-business-communication-270637/

Mai multe