Violonistul Alexandru Tomescu – ambasador al proiectului „Ascultă 5 minute de muzică clasică”

27 februarie 2018   Dileme on-line

Din 1 și pînă în 31 martie, proiectul „Ascultă 5 minute de muzică clasică” se desfășoară în spaţii neconvenţionale – hipermarketuri, mall-uri, librării, muzee, sedii de firmă. Proiectul este propus de Radio România Muzical, unicul post românesc dedicat exclusiv muzicii clasice şi de jazz, și aduce în fiecare zi opusuri foarte cunoscute în spații aglomerate și neobișnuite pentru audiția muzicii clasice, deschizînd astfel, către publicul larg, universul acestui tip de artă sonoră, etalon al valorii și tradiției.

Campania a fost lansată în octombrie 2010 și se reia an de an, în lunile martie și octombrie. Este unul dintre principalele proiecte educative și culturale ale corporației publice Radio România.

Începînd cu luna martie 2018, ambasador al proiectului „Ascultă 5 minute de muzică clasică” este violonistul Alexandru Tomescu: „Mă bucur din toată inima să mă alătur campaniei Radio România Muzical «Ascultă 5 minute de muzica clasică». Este un demers remarcabil prin creativitatea și ingeniozitatea sa. Sînt sigur că aceste 5 minute de muzică clasică pe zi, timp de 2 luni pe an, vor trezi gustul multora dintre ascultători nu doar pentru muzica clasică, ci și pentru arte, cultură și frumos, îmbunătățind viața multora și deschizînd noi ferestre existenței noastre spirituale.”

Alexandru Tomescu va fi prezent în studioul Radio România Muzical miercuri, 28 februarie, ora 18,15, pentru un dialog legat de proiectul „Ascultă 5 minute de muzică clasică”. Primul eveniment ce-l are în prim plan pe Alexandru Tomescu, ambasador „Ascultă 5 minute de muzică clasică”, va avea loc sîmbătă, 24 martie, de la ora 18, la ParkLake Shopping Center din București, chiar în ziua cînd Radio România Muzical sărbătorește 21 ani de existență.

„Din 2010, parteneri ai acestui proiect Radio Romania Muzical: putem spune, deci, că e deja o tradiție. E un eveniment așteptat, anul acesta am avut chiar întrebări din partea colegilor din hipermarketurile noastre din țară inainte să transmitem informația că vom relua colaborarea și în 2018. Hipermarketul este un loc comun modern, o constantă a vieții noastre, a tuturor, și cu atît mai mult poate fi folosit ca un canal de transmitere a unor mesaje frumoase. Și dacă muzica e atestată de peste 40.000 de ani, nu vedem de ce să nu continue să se auda în toate locurile care ne definesc social, la un moment dat în istorie. Deși probabil sîntem văzuți ca un canal neconvențional pentru a difuza muzica clasică, noi o simțim ca pe un lucru perfect natural, clienții noștri sînt în egală masură sensibili la muzicalitate și la acorduri dintre cele mai complexe.

Ne place proiectul și îl vom sustine de fiecare dată, și o facem și pentru o experiență complexă a clienților noștri în hipermarketurile Cora.” – Camelia Popescu, Manager Comunicare și Publicitate Cora România

„Librăriile Humanitas au susținut mereu proiectele de promovare a muzicii clasice, fie prin inițiativa Radio România Muzical «Ascultă 5 minute de muzică clasică», fie prin parteneriatele cu Festivalul și Concursul Enescu. Cu o selecție generoasă de muzică clasică pe rafturi și cu selecții de carte dedicate marilor muzicieni, melomanii găsesc mereu, alături de cele mai recente apariții editoriale și discografice, și un fundal muzical plăcut, adesea pus la dispoziție de Radio România Muzical.” – Bogdan Baciu, coordonator Marketing și vînzări Librăriile Humanitas

„Ne bucurăm să fim alături de Radio România Muzical încă de la începutul proiectului «Ascultă 5 minute de muzica clasică» si să sărbătorim împreună a noua aniversare a acestui proiect în anul Centenarului Marii Uniri. Pentru noi este o plăcere să ne numărăm printre prietenii Radio România Muzical și aș vrea să felicit echipa radio-ului pentru consecventa cu care a promovat de-a lungul timpului muzica clasică și jazz-ul și pentru că a creat o adevărată comunitate de ascultători îndrăgostiți de acordurile clasice.” – Ionuţ Simion, Country Managing Partner PwC România

„Printre obiectivele Arena Mall Bacău se numără valorificarea portofoliului de chiriași si sporirea loialității față de brand. Se păstrează și se pune accent pe crearea unei stări emoționale care să favorizeze shopping-ul. Asadar, ne-am exprimat fără nici o reținere interesul față de proiectul «Ascultă 5 minute de muzică clasică». Întrucît un centru comercial reprezintă mai mult decît branduri de top și servicii pe măsură, am considerat oportună implicarea noastră în inițiativa Radio România Muzical. Arena Mall Bacău are un trafic de aproximativ 3,5 milioane de vizitatori pe an, din Bacău, Onești, Comănești, Moinești, Iași, Piatra Neamț, Roman, Vaslui, Suceava, Bîrlad, Adjud, Focșani, Botoșani și nu numai. Aceștia se pot bucura de o experiență deosebită pe muzică clasică în timp ce fac cumpărături, iau masa, servesc o cafea sau se folosesc de un serviciu”. – Adriana Vieriu, Digital Marketing Specialist Arena Mall

Mai multe