Surprizele pe care le pregătește industria de gaming în următorii ani

18 mai 2023   Dileme on-line

Industria de gaming crește de la an la an, oferind jocuri potrivite pentru toate categoriile de vîrstă, pe canale cît se poate de diversificate. Progresul este favorizat de implementarea inovațiilor din domeniul tehnologiei, dar și de o atenție sporită acordată arhitecturii pieței. 

Astfel, dezvoltatorii nu mai lansează produse „în orb”. Ei merg direct la țintă, ridicînd jocurile la așteptările publicului țintă și chiar dincolo de ele. Se mizează pe emoție și pe satisfacție. Factorul surpriză este un alt element care îi face pe gameri să aprecieze softurile nou apărute.

Domeniul va deveni și mai atractiv în anii care urmează, grație unor evoluții care vizează dezvoltarea pe orizontală și pe verticală. Pentru unii, poate fi surprinzător ce va urma. Pe alții, va fi o consecință firească a unor tendințe conturate încă din prezent. 

Jocuri pe consolă mai atractive pentru femei

La fel ca și societatea în ansamblu, industria jocurilor de noroc începe să acorde atenție reprezentativității în jocurile lor. Dezvoltatorii nu mai scapă din vedere femeile și minoritățile în lumile pe care le creează. În acest moment, 65% dintre femeile din SUA joacă jocuri pe mobil (procentajul fiind respectat cu aproximație la nivel global), în timp ce jocurile pe consolă atrag în special bărbații. Cu toate acestea, anumite jocuri au adus mai multe femei în lumea jocurilor pentru consolă, PC și eSports. Tendința este ca raportul bărbați/femei dintre jucătorii pe consolă să se apropie de 50/50.

Concurență acerbă între platforme

În 2023, valoarea pieței de gaming este de 35 de miliarde de dolari. Pînă nu demult, domeniul era dominat de o singură platformă: Steam. Potrivit presei de specialitate,  47% dintre editori își pun jocurile pe platforma Steam, care a avut marele avantaj de a fi primul jucător pe această piață, permițînd pasionaților să răsfoiască, să cumpere, să revizuiască și să joace jocuri pentru PC într-un singur loc. De asemenea, s-a creat o comunitate considerabilă care joacă jocuri împreună și discută pe forumuri.

Dar avantajul Steam începe să se estompeze. GOG.com a fost una dintre primele platforme care i-a pus în pericol supremația, mizînd inițial pe jocuri video mai vechi, greu de găsit pe Steam. Cea mai la modă platformă este Epic Games, pentru care se anticipează o creștere importantă pe viitor. Această platformă este o bibliotecă considerabilă de jocuri de diferite genuri, de la strategie la RPG, care pot fi jucate și în format Multiplayer, așa cum este Fortnite.

„Cloud Gaming” ocolește problemele de hardware

Cumpărarea unui joc online are problemele sale. În primul rînd, descărcarea poate dura ore, mai ales în cazul serverelor lente. Aceasta înseamnă că este adesea mai rapid să mergeți la magazin și să cumpărați o copie fizică a jocului. În al doilea rînd, PC-ul pe care îl aveți poate să nu fie atît de performant ca memorie și ca viteză. Astfel, puteți apela la „Cloud Gaming”, care ocolește toate aceste probleme. În loc să cumpărați și să descărcați un joc pe dispozitivul propriu, vă conectați online la cel mai recent și mai bun hardware fără a fi nevoie să investiți în el. Puteți începe să jucați imediat.

Caracteristici revoluționare pentru sloturile online

Pe un server comun se bazează și cazinourile online. Cea mai recentă analiză a pieței de sloturi arată că, pînă în 2024, ea va ajunge la 8,2 miliarde de dolari, cu un ritm de creștere estimat la 20,40%. În Europa, se prevede o creștere în domeniul păcănelelor de aproximativ 35%. Dezvoltatorii au inițiat deja cîteva direcții definitorii pentru noi caracteristici tehnice, precum funcția Hold & Spin (unele role sînt „înghețate” pentru următoarea rotire). 

De asemenea, mecanismul Megaways a început să aibă peste 200.000 de moduri de cîștig, îndreptîndu-se cu pași repezi spre milion, iar softurile vor putea fi rulate curînd pe dispozitive de realitate virtuală. Se fac progrese și la capitolul promoții: https://slotv.ro/ro/promotions.

Jocuri populare din trecut revin în prim plan

Ca și companiile de producție de la Hollywood, actorii din industria de gaming realizează că remake-urile se vînd bine. De exemplu, EA a lansat o versiune nouă a jocului original Command & Conquer, iar „Prince of Persia” a fost relansat cu titlul „Sands of Time”. Și remake-urile „Resident Evil” 2 și 3 s-au vîndut bine. Se merge pe o cale bătătorită, iar pe viitor alte jocuri foarte populare în trecut vor reveni în plin plan.

Pe de altă parte, companiile care doresc să creeze ceva nou au recurg la o practică foarte interesantă: versiuni parțiale ale jocurilor sînt în lansate înainte de cea finală, astfel că pot primi feedback de la un număr foarte mare de jucători „reali”, nu doar de la cei plătiți să le testeze. Jocul de strategie SF Rimworld a devenit unul dintre cele mai bine cotate jocuri de la Steam, în mare parte datorită unui ciclu de dezvoltare axat pe Early Access. Versiunea finală s-a bazat pe recenziile primite, avînd un succes garantat.

Mai multe