Se caută antreprenori creativi

29 iulie 2014   Dileme on-line

La Creative Business Cup 2014 intră în concurs cele mai bune idei din 60 de țări, inclusiv din România, în domeniile: design, arhitectură, arte și meșteșuguri, publicitate, film, video și fotografie, artele spectacolului, muzică, modă, gastronomie, edituri și presă, radio și televiziune, software, aplicații pe computer și publicații virtuale, jucării și jocuri.

România participă, pentru al treilea an, la una dintre cele mai mari competiții internaționale din sectorul industriilor creative, Creative Business Cup (CBC), care va avea loc la Copenhaga, Danemarca, între 17 și 19 noiembrie 2014. Cei mai creativi anteprenori români își pot pune la bătaie ideile pentru premii în valoare de 100.000 de dolari și expunere în mediul internațional de afaceri, în fața unor posibili investitori și parteneri. Circa 300 de start-up-uri din 60 de țări – fiecare țară organizează propria selecție pentru a desemna finaliștii - sînt așteptate la ediția de anul acesta.

În România, selecția națională este organizată de Creative Seeds (www.creativeseeds.ro), un promotor al comunității creative românești independente. Înscrierile pentru Creative Business Cup România (www.creativebusinesscup.ro) au demarat în luna iunie și se prelungesc pînă pe 20 septembrie 2014, pentru a permite cît mai multor antreprenori să-și înscrie ideile în concurs.

Participanții trebuie să completeze un plan de afaceri bazat pe cifre și propuneri concrete, care ar trebui să-i convingă pe potențialii parteneri și finanțatori de ce ar fi oportun să investească bani și energie în ideea propusă. Antreprenorii au nevoie de o idee proprie, inovatoare, aflată în orice stadiu de dezvoltare, cu potențial de piață.

Planul de afaceri, completat în limba engleză, trebuie trimis pînă pe 20 septembrie 2014, inclusiv, pe adresa creativebusinesscupro@gmail.com.

Cîștigătorul selecției românești va concura pentru titlul de World’s Best Creative Entrepreneur și-și va susține ideea în fața unui juriu format din circa 20 de experți internaționali, la Copenhaga. Cuvîntul-cheie este creativitatea: poate fi vorba de un obiect sau de un serviciu inovator, de o nevoie nouă creată pe piață sau de o idee care să implice creativitatea consumatorilor.

În 2013, marele cîștigător al CBC a fost Teddy the Guardian (Croația), un ursuleț de pluș care conține senzori ce monitorizează starea de sănătate a copilului, atunci cînd este îmbrățișat. Datele sînt transmise către o aplicație web. În 2012, cupa a fost oferită pentru platforma online We Want Cinema (Olanda), unde spectatorii decid ce filme rulează în anumite cinematografe, creînd evenimente în social media și invitîndu-și prietenii.

Anul trecut, România a fost reprezentată la Copenhaga de EFdeN - Casa solară inteligentă EFdeN (www.efden.org), care promite să schimbe viitorul locuințelor din orașe. EfdeN, inițiat de Asociația Solar Decatlon București, este un program de locuințe solare inteligente, adaptabile la siturile dificile din mediul urban, modulare, eficiente energetic și cu un preț accesibil.

Juriul selecției naționale a CBC 2014 este alcătuit din experți în industriile creative: Eugen Pănescu (Planwerk, Cluj-Napoca), Ovidiu Hrin (Synopsis Media, Timișoara), Dragoș Pîslaru (GEA Strategy & Consulting, București) și Alina Niculescu (fondator și director Creative Seeds).

Planul de afaceri trebuie completat după următorul model: http://creativebusinesscup.ro/wp-content/uploads/business_concept_template_-_cbc_2014.pdf

Creative Seeds (www.creativeseeds.ro) este un promotor al comunității creative independente românești, iar în consiliul său adună unii dintre cei mai respectați și cunoscuți membri ai acestei comunități. Organizația desfășoară programe de training și mentorat, creează oportunități de networking, organizează competiții și ateliere dedicate comunității creative, pentru a sprijini atît dezvoltarea națională, cît și regională a industriilor creative în România.

Mai multe