RFI România: creștere puternică a audienței
RFI România, filiala în limba română a Radio France Internationale de la Bucureşti, înregistrează o creştere puternică a audienţei, conform unui studiu* realizat de CSOP (TNS Sofrès) în România.
În cele patru oraşe din ţară în care postul de radio dispune de frecvenţe proprii (Bucureşti, Iaşi, Craiova şi Cluj), 4,8 % dintre locuitori asculta zilnic RFI România. Audienţa săptămânală a progresat, de asemenea, foarte mult: 13,1 % (fata de 2,7 % în urmă cu trei ani).
În Bucureşti, audienţa zilnică a RFI România este de 6,3%, adică 104.000 de persoane. RFI România este postul de radio cel mai ascultat de liderii de opinie (din domeniile politic, economic, cultural, mediu de afaceri). 35 % dintre ei ascultă zilnic, iar audienţa săptămânală este de 62 %.
În plus faţă de audienţele măsurate la Bucureşti, Iaşi, Craiova şi Cluj, programele RFI România sunt ascultate în întreaga ţară datorită unor acorduri de preluare parţială pe alte şaizeci de posturi de radio.
Aceste rezultate extrem de bune privind audienţa confirmă tendinţa arătată în 2013 de creşterea puternică a numărului de vizite pe site-ul internet al RFI România (+45%). În plus, o aplicaţie dedicată numită „RFI România” poate fi descărcată gratuit de pe Google Play.
De peste 20 de ani, RFI România difuzează programe în limba română şi franceză dedicate actualităţii, culturii şi francofoniei. Cu o echipă de 25 de persoane la Bucureşti şi 2 jurnalişti la Paris, RFI România transmite în fiecare zi 13 ore de emisiuni proprii în limba română, cu accent pe ştiri. Restul programelor preiau grila Monde a RFI în limba franceză. În plus faţă de transmisiunile pe bandă FM în România (prin cele 4 staţii de emisie şi 60 de radiouri partenere), postul este accesibil vorbitorilor de română din lumea întreagă prin intermediulul site-ului internet (www.rfi.ro) şi aplicaţiei mobile.
* Sursa: CSOP (filială a TNS Sofrès în România) – sondaj telefonic realizat între 3 şi 18 decembrie 2013 la Bucureşti, Iaşi, Craiova şi Cluj pe un eşantion de 1263 de persoane reprezentative pentru populaţia cu vârste începând cu 15 ani, din care un supraeşantion de 65 de lideri de opinie din Bucureşti. Marja de eroare este de +/- 2,8%.