"Pied de Cochon" și relansarea turismului la Paris

8 februarie 2016   Dileme on-line

Instituţiile care analizează în Franţa tendinţele în materie de consum constată că efectele atentatelor comise pe 13 noiembrie anul trecut, deci acum aproape două luni, au fost cîte se poate de negative. In prezent asistăm la o "stabilizare" în materie de consum, dar nu sînt semne foarte clare de entuziasm la acest capitol.

Atentatele din 2015 au avut ca un prim efect, atît în ianuarie (cînd a fost atacată redacţia revistei Charlie Hebdo) cît şi în noiembrie, o puternică dezertare a spaţiilor comerciale. Este ceea ce afirmă un specialist în cotidanul Le Monde, cu o nuanţă însă: sectorul de lux a avut mai puţin de suferit decît celelalte.

Tot cotidianul Le Monde ia ca reper, pentru a analiza contextul ambiant, ceea ce se întîmplă într-unul din restaurantele faimoase ale Parisului, "Au Pied de Cochon", situat în zona Halelor. Deschis în 1947, acest restaurant este faimos pentru supa sa de ceapă dar şi pentru faptul că este unul dintre puţinele din capitala Franţei deschis şapte zile din şapte şi douăzeci şi patru de ore din douăzeci şi patru. Numeroşi sînt turiştii care ştiu că pot intra la "Pied de Cochon" la orice oră din zi şi din noapte, şi că în materie de calitate restaurantul şi-a menţinut o reputaţie exemplară. Iată însă că după atentatele de anul trecut celebrul restaurant nu mai face plinul şi a fost obligat să-şi reducă orele de funcţionare...

Citiţi şi ascultaţi mai multe pe rfi.ro

Mai multe