Cuvintele chiar pot schimba lumea
Era diferit, așa că toată lumea îl înjura. Sau încuraja?
Fiecare dintre noi este autor în poveștile și întîmplările de zi cu zi. Fundația Friends For Friends a lansat o campanie pentru Premiile Superscrieri prin care ne invită să ne amintim că sîntem autorii propriilor noastre povești.
Campania de vară revigorează promisiunea Superscrieri și anume că lumea se poate schimba prin cuvinte. Inspirată de funcția de auto-corect din mesageria unui smartphone, campania Superscrieri ne încurajează să fim mai atenți la felul în care ne exprimăm, să nu lăsăm auto-corectul să gîndească pentru noi. Chiar și cele mai banale situații le putem schimba în bine dacă schimbăm cîteva cuvinte.
Campania sprijină competiția Premiile Superscrieri care ajunge, în această toamnă, la cea de-a cincea ediție. Premiile Superscrieri sînt pentru autorii de non-ficțiune și jurnalism narativ din România – acei autori care, prin forța scriiturii lor reușesc să miște comunități și să schimbe percepții și atitudini despre lumea în care trăim.
Iată cîteva dintre mesajele și activările campaniei:
Coastere Superscrieri – mesaje pentru conectat mai mult cu prietenii cînd ieșim în oraș
Sîntem conectați tot mai mult la social media, chiar și atunci cînd ieșim cu prietenii. Mesajele de pe coastere exprimă nevoia de a ne conecta mai mult intre noi.
Le puteți găsi la cîteva terase și localuri din București (Energiea, Cărturești Verona, The Institute Café, Baraka, ș.a. în curînd).
Flyer pentru mașină – mai atenți cu ceilalți
Avem ca exemplu o situație simplă, precum parcarea mașinii pe principiul ”oriunde ai mai găsit loc”. Poate să nu ne pese dacă parcăm aiurea, sau putem lăsa un mesaj și un număr de telefon pe parbriz, în caz că încurcă.
Dacă ești șofer/șoferiță, s-ar putea să găsești sub ștergător un flyer din campania de vară Superscrieri. Folosește-l cu încredere sau creează-ți propriul mesaj și urmărește cum se schimbă și reacțiile oamenilor.
Mai multe detalii pe site-ul FFFF și pe pagina de Facebook a fundației.