Cel mai mare sondaj internațional de Crăciun realizat de Ferratum compară comportamentele consumatorilor din peste 20 de țări

11 decembrie 2017   Dileme on-line

Peste 21.000 de gospodării au participat la Barometrul de Crăciun Ferratum Grup 2017™, sondaj efectuat al patrulea an consecutiv. Deci, care sînt cele mai populare achiziții de Crăciun și ce țară va cheltui cel mai mult ȋn această vacanță? Cumpărăturile vor fi realizate online sau prin intermediul magazinelor tradiționale?

Rezultatele noastre arată că 20% din respondenți își vor majora cheltuielile, în timp ce aproximativ 50% din gospodării vor cheltui pe cadouri la fel de mult cum au făcut-o și Crăciunul trecut.

Cum se situeaza România?

Românii iubesc Crăciunul, sau cel puțin aşa reiese din sondajul realizat de Ferratum Grup. România se situează pe locul al doilea în topul cheltuielilor din perioada sărbătorilor de iarnă, urmînd să aloce 31,9% din veniturile lunare, aproximativ 280 de euro.

Cînd vine vorba de digitalizare, doar 25% dintre românii care au participat la sondaj au spus ca preferă cumpărăturile online, restul preferînd să plece ȋn goana dupa cadouri prin magazine. Anul acesta se pare că mare parte din buget va merge către îmbrăcăminte (20,9%), dulciuri (19,4%) și jucării (12,7%),

De sărbători nu stăm acasă: 28% din buget va merge către călătorii, iar atunci cand călătoresc, românii preferă serviciile AirBnB, fiind ȋn topul clasamentului celor 20 ţări participante, cu un procent de 40,4%.

Tendinţe de consum

Potrivit rezultatelor din 2017 ale Barometrului de Crăciun™, în topul celor ce vor cheltui cel mai mult de sărbători anul acesta se află Mexicul (34,6%), România (31,9%), Spania (29,6%) și Brazilia (28,2%). La celălalt capăt al scalei se află Croația (14,4%), Norvegia (13,4), Finlanda (12,3%) și Olanda (11,8%), care își vor menține poziția de anul trecut, cheltuind cel mai puțin în perioada sărbătorilor de iarnă.

Studiul nostru arată că, de Crăciun, cheltuielile vor fi ridicate atît în Noua Zeelandă, cît și în Australia, gospodăriile din ambele țări alocînd 22%-23% din salariul lunar.

Serviciile mobile

Mai mult de 50% dintre participanții la sondaj vor folosi cardurile de credit în detrimentul plăţilor în numerar pentru achiziţiile pe care le vor face în această perioadă. 70% dintre respondenţii din Norvegia și Suedia au ales cardul ca metodă preferată de plată.

Cînd vine vorba de sectorul bancar, peste 60% dintre respondenți au declarat că vor folosi serviciile bancare mobile pentru tranzacțiile zilnice. Mai mult de 80% dintre respondenții din Australia, Noua Zeelandă, Olanda, Suedia, Norvegia și Canada au declarat că vor folosi serviciile bancare mobile în timpul Crăciunului.

De unde și ce cumpără oamenii?

Similar cu anul trecut, numărul de gospodării care realizează cumpărăturile online va fi în jur de 25%. Germania, Marea Britanie și Olanda au cele mai digitalizate gospodării atunci cînd vine vorba de cumpărarea cadourilor de Crăciun, în timp ce Croația, Letonia și Mexic sînt adeptele tradiționalului, preferînd magazinele fizice pentru cumpărăturile din această perioadă. 

Deci, ce intenţionează oamenii să cumpere pentru Crăciunul acesta?

17,5% dintre respondenți au clasat hainele în partea de sus a listei, făcîndu-le cel mai popular produs atît de cumpărat, cît şi de primit. Jucăriile și jocurile (13,7%), dulciurile (12%) și electronicele de consum (9,1%) au fost alte alegeri populare.

Respondenții din unsprezece țări au declarat că preferă îmbrăcămintea ca dar de Crăciun. Finlanda (17,5%) și Croația (23,9%) vor cheltui o mare parte din bugetul lor de Crăciun pe dulciuri și delicatese, în timp ce respondenții din Marea Britanie, Suedia, Australia și Estonia au declarat că vor cheltui 20% pe jucării și jocuri.

Cum a fost realizat Barometrul de Crăciun Ferratum Grup 2017™?

  • Peste 21.000 de gospodării au participat la sondaj. Respondenţii au avut vîrste cuprinse ȋntre 18 și 61 de ani și 58,8% dintre aceștia au fost femei. Venitul mediu net disponibil al gospodăriilor care au participat la sondaj a fost de 555- 4580 de euro. Marimea medie a gospodăriilor este de 2,89 persoane.
  • În plus faţă de factorii demografici, respondenţii au fost ȋntrebaţi despre venitul net lunar disponibil, cît de mult cheltuiesc ȋn perioada sărbătorilor de Crăciun, pe ce activităţi de iarnă ȋşi cheltuiesc banii şi dacă vor folosi serviciile AirBnb pentru cazare, ȋn această perioadă.
  • Sondajele au folosit valuta respectivă a fiecărei ţări. Răspunsurile au fost echivalate astfel ȋncît să reflecte puterea de cumpărare a fiecărei ţări. Toţi respondenţii sondajului au fost anonimi.

Despre Ferratum Group:

Ferratum Group este un furnizor internațional de servicii bancare mobile destinate consumatorilor și întreprinderilor mici, distribuite și gestionate pe dispozitive mobile. Fondată în 2005 și cu sediul în Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid în 25 de țări din Europa, Africa, America de Sud și de Nord și în regiunea Asia-Pacific.

Ca pionier în tehnologia serviciilor financiare digitale și mobile, Ferratum se află în prim-planul revoluției bancare digitale. Ferratum Mobile Bank, lansată în 2016, este o platformă inovatoare de servicii mobile care oferă o gamă variata de servicii bancare, inclusiv plăți și transferuri online în timp real, într-o singură aplicație. În prezent este disponibilă pe cinci piețe europene. Condusă de fondatorul său, Jorma Jokela, Ferratum are aproximativ 1,8 milioane de clienți activi și foşti care au beneficiat de un împrumut în trecut (la 30 septembrie 2017).

Grupul Ferratum este listat la Bursa de Valori din Frankfurt sub simbolul FRU. Pentru mai multe informații, vizitați www.ferratumgroup.com.

Mai multe