Cartea la metrou, curățarea plajei de la Corbu, reîmpăduriri
Sîntem mereu înconjurați de vești care ne întristează, așa că Dilema veche vine în fiecare luni dimineață cu #7veștibune din România, pentru a vă motiva săptămîna.
● Editura Litera anunță o nouă ediție a campaniei de încurajare a cititului în metroul bucureștean, „Cartea la metrou: Atenție se închid ușile, se deschid cărțile!” Pe 27 martie, în intervalul 9-11, pe Magistrala 2, cei surprinși citind la metrou primesc o carte de la voluntarii campaniei.
● „Trashtag” Challenge a devenit virală și în România. Sute de voluntari, dar şi angajaţi ai rafinăriei din Năvodari au curăţat plaja de la Corbu. Și la Timișoara, mai mulți voluntari au strîns zeci de saci cu gunoaie de pe o stradă şi de pe malurile Begăi.
● Din punct de vedere industrial, funicularul din Reșița nu își mai poate face treaba. Dar, fiind un punct de atracție și un reper al orașului, Oana Stănescu, o tînără născută în Reșița și stabilită la New York are un plan pentru dezvoltarea acestuia pe ramura turistică. Cu ajutorul primăriei, proiectul zonal prinde contur.
● Aproape 1500 de voluntari au plantat 10 hectare de pădure în Sînmihaiu De Cîmpie, jud. Bistrița-Năsăud. Pădurea Transilvania 5.0 este al cincilea proiect iniţiat de Asociaţia Tăşuleasa Social, care, de jumătate de deceniu, organizează cîte o acţiune de împădurire în zone în care au avut loc defrişări masive. Sprijinul financiar a fost asigurat de Banca Transilvania.
● Asociația Environ și Camera de Comerț și AHK România desfășoară în perioada 5 martie-30 octombrie 2019 a doua ediție a campaniei de responsabilitate socială „Recycle Mit! – Provocare la reciclare!”. Programul se adresează mediului de afaceri și presupune implementarea unui sistem de colectare a deșeurilor electrice. La final, greutatea deșeurilor colectate de la companiile participante se va transforma într-o donație către o asociație umanitară care sprijină copiii din medii defavorizate.
● Am scris și într-un episod anterior despre o competiție inițiată de un grup de organizații civice, care fac apel către creativii din agențiile de publicitate pentru a genera idei eficiente de încurajare a votanților și a observatorilor de la vot. Demersului „Convinge România că Fiecare Vot Contează!" i se alătură acum și fundația Romanian Business Leaders, care va oferi suma de 5.000 de euro pentru etapa de implementare.
Paul Alexandru este inginer de profesie, fotograf pasionat și pețitor de cuvinte în timpul liber.