Bursele Superscrieri/BRD pentru proiecte jurnalistice

29 mai 2015   Dileme on-line

Fundația Friends For Friends şi BRD – Groupe Société Générale aduc o nouă temă de interes public în atenţia autorilor români de nonficţiune: educaţia formală sau, mai exact, sistemul de învățămînt preuniversitar de stat. Prin programul Bursele Superscrieri/BRD, se vor oferi 6 burse jurnalistice în valoare de cîte 2000 de euro acelor autori care vor să realizeze materiale de non-ficţiune de profunzime, amănunțit documentate și atent redactate pe această temă.

Cei doi parteneri propun un cadru articulat, în care viitorii bursieri au şansa de a beneficia de resursele necesare, tot mai rare, pentru a realiza astfel de materiale de substanţă. Pe lîngă susţinerea financiară, bursierii vor avea parte şi de sprijin editorial - prin programul de mentorat şi Seminariile Superscrieri (ateliere de bune practici), susţinute de jurnalista Mona Dîrţu.

Poate cîștiga o bursă Superscrieri/BRD orice autor din România - indiferent că este profesionist sau amator, jurnalist sau blogger, se exprimă prin cuvînt sau prin imagine, publică pe platforme tradiționale ori exclusiv în mediul digital. Organizatorii încurajează proiectele complexe, de mare impact, realizate de echipe autor + fotoreporter/artist vizual.

Înscrierea se face prin completarea unui formular de aplicaţie online, în care candidaţii vor trece detalii despre proiectele pe care vor să le realizeze prin intermediul bursei. Termenul limită de trimitere a formularului, disponibil pe www.ffff.ro/burselesuperscrieri, este 7 iunie 2015.

Juriul care va selecta bursierii, pe baza unor criterii de evaluare a propunerilor de proiecte, este format din: Cătălin Ștefănescu, Dan Duca, Irina Păcurariu, Liviu Iolu, Paul Radu, Teodor Tiţa,  Vlad Mixich, Vlad Petreanu şi Flavia Popa (reprezentant BRD - Société Générale).

“Poveștile bine scrise lipsesc nu atît pentru că nu sînt destui autori care să le scrie, cît mai ales pentru că acei autori competenți și dedicați nu au resurse să-și facă meseria, în special cînd e vorba de teme complexe, cu impact social, care absorb mult timp și efort. Avem nevoie de oameni care să pună reflectorul pe o temă dată și să scoată la vedere unghiurile sensibile și cazuistica relevantă; sînt teme complicate, cu rădăcini adînci și impact greu de cuantificat. Aici e punctul nevralgic în care noi și partenerii noștri chiar putem interveni. [...] Ne e foarte clar acum că și companiile simt lipsa conținutului de calitate, pe care sînt gata să îl finanțeze direct (nu indirect, cumpărînd publicitate, ca în formula clasică), punînd umărul la astfel de proiecte alternative”, declară Beatrice Weber, preşedinte executiv al FFFF, într-un interviu Hotnews.

Flavia Popa, Secretar General BRD – Groupe Société Générale, motivează tema burselor: “Rolul profesorilor în modelarea generațiilor de mîine este esențial, ceea ce îi face probabil să fie categoria cu impactul cel mai mare în societate. În același timp, există o discrepanță uriașă între rolul lor și statutul pe care îl au în realitate: dascălii sînt foarte puțin valorizați și susținuți, cel mai adesea ei reclamă că sînt blamați, ironizați sau ignorați. Aceasta este imaginea unei categorii socioprofesionale văzută prin lentila judecăților pre-asamblate. Căutăm jurnaliști care să sară peste clișee, să ne facă să privim mai adînc înăuntrul unui sistem încercat de multiple reforme făcute de sus în jos.”

Pentru mai multe detalii despre Bursele Superscrieri/BRD, explorați: http://ffff.ro/burselesuperscrieri.

Mai multe