Burse Superscrieri/Avon 2014

7 aprilie 2014   Dileme on-line

Superscrieri şi Avon oferă 3000 de euro – burse pentru realizarea a trei proiecte jurnalistice. Fundaţia Friends For Friends şi Avon România lansează Bursele Superscrieri/Avon, un program a cărui menire este să sprijine financiar şi profesional autorii români de creative nonfiction care pot să gîndească, să documenteze şi să finalizeze proiecte jurnalistice complexe, de profunzime, pe tema violenţei domestice din România.

Programul constă în trei burse în valoare de 1000 euro fiecare şi se desfăşoară sub umbrela Premiilor Superscrieri. Acestea reprezintă o competiţie care premiază, din 2011, jurnalismul narativ şi scriitura creativă şi pentru 2014 ne-au pregătit o surpriză: e primul an în care Superscrieri are şi un program de burse, de finanţare de conţinut. 

Poate cîştiga o bursă Superscrieri/Avon orice autor din România – indiferent că este profesionist sau amator, jurnalist sau blogger, se exprimă prin cuvînt sau prin imagine, publică pe platforme tradiţionale ori exclusiv în mediul digital. Organizatorii încurajează, totuşi, proiectele complexe, de mare impact, realizate de echipe autor + fotoreporter/artist vizual. Termenul limită de trimitere a formularului de aplicaţie, disponibil pe www.ffff.ro/burselesuperscrieri, este 9 mai 2014.

Din juriul care va selecta bursierii fac parte: Dan Duca, Liviu Iolu, Mihnea Maruţă, Paul Radu, Raluca Kisescu, Simona Tache,Vlad Mixich şi Vlad Petreanu. Întreg programul se va desfăşura sub îndrumarea Monei Dîrţu, care va susţine şi partea de mentorat dedicată bursierilor în perioada realizării materialelor. 

Raluca Kisescu, director de marketing Avon România şi membră a juriului, justifică investiţia într-un astfel de proiect: „Sîntem bucuroşi să fim printre primele companii multinaţionale din România care susţin Jurnalismul Responsabil. Aşa cum Moise Guran spunea, în discursul lui de mulţumire pentru Premiul pentru Excelentă în informare şi educare TV acordat de IAA, televizorul şi mass-media în general sînt instrumente extrem de puternice şi depind de finatarea noastră. Anul acesta am ales să finantăm documentare şi proiecte fotografice, care sperăm noi, vor crea noi modele sociale şi noi instrumente de informare şi educare a publicului feminin şi nu numai.”

„Pînă la urmă, Superscrieri şi Avon investesc isteţ, non-tradiţional, în conţinutul de calitate. Modelul clasic, dacă eşti companie, e să cumperi publicitate în acele media care cultivă o perspectivă proaspătă şi curajoasă asupra lumii. Dar iată că poţi investi şi altfel, finanţîndu-i şi îndrumîndu-i pe cei care au ceva de spus şi pot s-o facă, dar cărora le lipseşte contextul. E o formulă bună, cred eu. Şi mai cred că jurnalismul quality are nevoie să-i fie alături toţi prietenii lui, mai vechi sau mai noi, ca să-şi poată păstra, în anii ăştia crînceni, sufletul“, spune Mona Dîrţu, care va susţine programul de mentorat dedicat cîştigătorilor burselor.

„Mă bucur enorm că după numai 4 ani Premiile Superscrieri au substanţă şi încep să prindă conturul pe care l-am dorit de la început, acela de mici premii Pulitzer ale României. Iar din constatarea că în anii ăştia autorii de valoare au mare nevoie (şi) de susţinere, pe lîngă recunoaştere, se naşte şi acest mic pui al Superscrierilor, respectiv un program de burse. Ţin să mulţumesc tuturor susţinătorilor noştri în acest demers, în special Avon România. Sînt rari oamenii şi companiile care pricep ce impact are în societate scriitura creativă” , declară Sorin Trîncă, preşedintele FFFF.

Pentru mai multe detalii despre Bursele Superscrieri/Avon, exploraţi: http://ffff.ro/burselesuperscrieri/.

• Despre Fundatia Friends For Friends şi Premiile Superscrieri

Lansate în 2011, Premiile Superscrieri reprezintă o competiţie care promovează jurnalismul narativ şi scriitura creativă despre oameni, evenimente şi momente reale. Cu un istoric la primele trei ediţii de 462 de participanţi cu 721 de lucrări înscrise, cu peste 30 de cîştigători şi premii în valoare totală de aproape 10.000 de euro, competiţia îşi propune să încurajeze în România acele poveşti puternice şi texte de calitate care informează corect, emoţionează, modifică percepţii şi atitudini. 

Fundaţia Friends For Friends (FFFF) susţine creativitatea practică. Dintre cele mai cunoscute proiecte FFFF: Creative Fitness Studio – program de antrenare şi dezvoltare a creativităţii, expoziţia „Ciorne 2.0”, Biblioteca FFFF – peste 1500 de cărţi utile profesioniştilor implicaţi în industrii creative, evenimentele de la Caffffe Creativa şi, nu în ultimul rînd, Premiile Superscrieri. FFFF a fost fondată de agenţia Friends Advertising, aceasta fiind şi principalul susţinător şi finanţator al fundaţiei.

Mai multe