Cum să ieşim din logica "grelei moşteniri"?

18 noiembrie 2016   Știrile RFI

Este complicat de caracterizat bilanţul guvernării. Cu atît mai mult cu cît orice calificativ poate fi interpretat din punct de vedere politic. Din acest motiv mă limitez la a menţiona doar proiectele mari care ar trebui să aibă impact asupra economiei şi societăţii româneşti, în următorii ani. Proiectele începute de guvernul Cioloş merită numite măcar pentru a vedea ce se întîmplă cu ele în următorii ani. Vor fi continuate sau abandonate de viitoarele guvernări? Aceasta este întrebarea.

Aşadar, cele mai aşteptate proiecte sînt din domeniul infrastructurii. Ne-am obişnuit să numărăm după fiecare guvernare numărul de kilometri de autostrăzi realizaţi. Nu trebuie însă să uităm că pînă la construcţia propriu-zisă o autostradă are nevoie să treacă prin mai multe etape care pleacă de la proiect şi studiu de fezabilitate şi ajunge la exproprieri şi finanţare. În primul rînd, guvernul Cioloş susţine că la instalare situaţia de la Ministerul Transporturilor era deplorabilă. Adică, niciun tronson de autostradă nu avea aviz de construire, zeci de proiecte erau blocate şi zăceau în sertare, iar multe dintre contracte erau atribuite fără să aibă documentaţia necesară. Precizările sînt importante şi chiar dacă ele par din seria "greaua moştenire" este bine să fie ştiute.

Citiți și ascultați mai multe pe rfi.ro

Mai multe