Google reorganizează informaţia erotică
Considerînd, pe bună dreptate, că dragostea este, în esenţa ei, o simplă problemă de căutare, Google a anunţat cu cîteva luni în urmă că va lansa versiunea beta a noului său produs, Google Romance (www.google. com/romance), căruia nu i s-a acordat încă atenţia cuvenită. Acesta oferă utilizatorilor un serviciu psihografic de organizare a întîlnirilor dintre fiinţele umane care au vîrsta legală pentru o relaţie (în conformitate cu legislaţia fiecărui stat suveran care oferă cetăţenilor săi acces liber la Internet). Google se oferă să suporte costurile cinei pentru cuplurile care decid să accepte experimentarea publicităţii contextuale relevante în cursul serii petrecute împreună. "Misiunea noastră, după cum probabil ştiţi deja, este aceea de a organiza întreaga informaţie din lume" - a declarat Jonathan Rosenberg, primvicepreşedinte al Google, coordonatorul Departamentului de Management al Produselor. "Să privim lucrurile cu luciditate: în care dintre sferele vieţii noastre ne confruntăm cu entropia maximă, cu cea mai dezorganizată stare a informaţiei? În iubire, desigur, acesta este tărîmul haosului şi al iraţionalului. Ne-am gîndit aşadar să folosim tehnologia noastră avansată de căutare pentru a vă ajuta să-l identificaţi rapid pe acel cineva special care vă va face fericit. Ulterior, ne ocupăm de aranjarea unei întîlniri şi folosim reclame contextuale care vin în întîmpinarea demersului vostru de începere a relaţiei care vă va modifica viaţa pentru totdeauna." Pentru a folosi serviciul oferit de Google, utilizatorii care doresc să se îndrăgostească raţional trebuie să aibă un cont (pe care şi-l pot crea primind o invitaţie pe Gmail, serviciul de poştă electronică al Google). Ei sînt invitaţi apoi să completeze o fişă online cu profilul lor, care le permite să spună lumii, pe această cale, cine sînt, sau, mai la obiect, cine le place să creadă că sînt, sau, şi mai la obiect, cine ar vrea să fie în ochii celorlalţi. După încheierea acestei prime etape, utilizatorul Google Romance poate începe Căutarea Sufletului Pereche în toate locurile potrivite identificate de Google (sau cel puţin într-o majoritate statistică semnificativă a acestora). Motorul Soulmate Searchâ¢, deşi încă în faza de testare, produce rezultate surprinzător de eficiente, bazate pe tehnologia psihografică de identificare a "Iubirii Vieţii Tale", cum au ales s-o numească programatorii de la Google. În cazul în care utilizatorul a fost sincer cu el însuşi în faza de completare a profilului (după o prealabilă introspecţie care să răspundă la întrebările "Cine sînt?", "Care este locul meu în lume?", "Încotro mă îndrept?", la care toţi utilizatorii Google Romance sînt invitaţi să participe cu seriozitate), în teorie se poate afirma că apăsînd butonul "Iâm Feeling Lucky" ("Mă Simt Norocos"), rezultatul întors de Google va fi perechea perfectă. Unii utilizatori vor fi surprinşi, ţine să ne avertizeze echipa Google, de rezultatul căutării cu ajutorul butonului rapid "Iâm Feeling Lucky". Acest rezultat se dovedeşte uneori a fi o persoană de acelaşi sex, chiar dacă preferinţa manifestată pînă în acel moment de utilizator fusese îndreptată către persoanele de sex opus. Şansele ca Google Romance să greşească sînt, chiar şi în faza beta de dezvoltare, mai mici de 2,5%, afirmă programatorii software-ului, recomandînd în acelaşi timp ca utilizatorii aflaţi în această situaţie să îşi reevalueze cu atenţie nevoile sexuale şi să nu "se mai ascundă în dulap". Dacă membrii cuplului identificat de Google doresc să se întîlnească, Google se oferă să aleagă restaurantul, să aranjeze rezervările şi să plătească cina celor doi (analizînd, desigur, distanţa dintre locaţiile lor, ca şi preferinţele manifestate în profil), cu condiţia ca aceştia să accepte expunerea (prin telefonul mobil şi prin alte medii de comunicare din locaţia selectată) la secvenţe de publicitate contextuală care să le faciliteze comunicarea. De exemplu, Utilizatoarea A va primi înainte de întîlnire un SMS cu datele de contact ale unui psiholog care îi va furniza cîteva recomandări legate de felul în care ar trebui să se comporte faţă de Utilizatorul B. La rîndul său, Utilizatorul B va primi o ofertă specială din partea celei mai apropiate florării ce participă la programul Google AdSense. Desigur, utilizatorii au dreptul să refuze orice propunere contextuală, deşi ar fi păcat să o facă. Ce sînt, de fapt, aceste "Întîlniri Contextuale", vă puteţi întreba. Echipa Google răspunde prompt în ghidul produsului său: "În principiu, sînt întîlniri pe care vi le oferim gratuit, la care se adaugă valoarea cumulată a marketingului online de geniu din ultima decadă fructuoasă a epocii post-industriale, îmbinată într-un sistem promoţional marcat de permeabilitatea mediului înconjurător şi de precizia psihografică dublată de urmărirea video-GPS în timp real. Deci încă o idee simplă şi eficientă a celor de la Google. Întîlnirile sînt supravegheate cu grijă de roboţii Google, fără ca prezenţa acestora să fie evidentă sau supărătoare, pentru a furniza asistenţă umoristică în cazul tăcerilor penibile, servicii financiare în cazul nevoii de a impresiona, ca şi cunoştinţe de cultură generală la cel mai înalt nivel. Roboţii înregistrează Istoria Personală Contextualizată a Întîlnirilor, însă numai cu permisiunea utilizatorilor şi numai cînd aceştia sînt logaţi în contul lor de Google.