Cu ocazia lansării "Barometrului interetnic 2009", a fost dat publicităţii şi studiul "Imaginea etniei rome în presa scrisă şi ştirile TV" (autor Media Image), bazat pe monitorizarea a opt publicaţii centrale şi a jurnalelor de ştiri din prime-time ale principalelor televiziuni, în perioada decembrie 2008 " mai 2009. Analiza media arată că imaginea romilor în presa scrisă şi în ştirile TV este una încă lipsită de substanţă, bazată pe stereotipuri. Dacă pînă acum, romul era perceput în primul rînd ca potenţial infractor, acum el este acela care strică imaginea României în lume. Presa, în marea ei parte, face o distincţie totală între romi şi români. Temele media referitoare la romi au fost aceleaşi dintotdeauna: migraţia, infracţionalitatea sau actele de violenţă. O treime din articolele din presa scrisă din perioada analizată au cuprins prezentări negative la adresa etniei rome. Aproape două treimi din ştirile TV analizate au cuprins prezentări negative şi stereotipe ale etnicilor romi, fie prin emiterea de mărci tendenţioase, fie prin asocierea explicită a etniei cu acte infracţionale.Sărăcia romilor, accesul limitat la educaţie sau alte servicii sociale, discriminarea şi abuzurile unor autorităţi neglijente sînt încă, din păcate, teme periferice pentru media româneşti.