Festivalul Jazz in Church cade pe 1 aprilie şi nu vă păcăleşte

2 martie 2016
Festivalul Jazz in Church cade pe 1 aprilie şi nu vă păcăleşte jpeg

Festivalul Jazz In Church atinge anul acesta ediţia a patra consecutivă, şi vă pofteşte, ca de fiecare dată, alături de gazda sa, Biserica Evanghelică Lutherană din Bucureşti, să îi fiţi oaspeţi la toate concertele de improvizaţie, muzică veche sau nouă şi sunete greu de catalogat, atent dospite pentru un public fidel şi avizat.

Uşor extins, prin adăugarea unei zile cu acces gratuit, în preambulul de miercuri, 30 martie, cît şi prin inserarea unor fursecuri muzicale coapte pentru cei mici de conceptul Jazz For Kids, la matineul de sîmbătă, Festivalul păstrează nucleul celor patru seri ce au darul de a magnetiza publicul, căci, din ce în ce mai amplă, aria geografică de pe care au fost recrutaţi invitaţii din acest an acoperă treisprezece ţări de pe trei continente. Şi, potrivit obiceiului, programul reconfirmă amprenta acestui curajos festival, unul fără cap de afiş, în care protagoniştii sînt toţi atît de buni încît să nu poată fi ierarhizați.

Joi, 31 martie 2016

1. Tord Gustavsen Trio
Tord Gustavsen – pian / Jarle Vespestad – baterie / Simin Tander – voce


 Festivalul ia un start deloc timid, aidoma altor mari manifestări de pe meridiane, asigurat de cel mai recent proiect al deja foarte faimosului pianist Tord Gustavsen, artist ECM Records şi o binecunoscută prezenţa pentru amatorii de muzică cerebral-lirică, care, după ce ni s-a făcut auzit întîia oară în Timişoara, în urmă cu zece ani, a continuat cu spectacole de o intensitate acerbă la Gărîna, Sibiu şi Cluj, iar acum ajunge şi în capitală. Noul Tord se redescoperă într-o formulă absolut originală şi nebănuită, de trio, cu percuţionistul Jarle Vespestad şi vocalista Simin Tander.

Cei doi norvegieni, parteneri de scenă de foarte multă vreme, au o simbioză perfectă şi puteau oricînd produce un disc şi un concert de excepţie, dar au avut ideea de a înălţa şi mai sus ştacheta proprie, cooptînd-o pe artista afgano-germană a cărei contribuţie, nu doar poliglot-vocală, este marca noului trio. Concertul este integrat în turneul mondial de promovare a acestei fascinante colaborări şi, date fiind neașteptatele sale ingrediente, ne confirmă că, într-o lume în perpetuă şi adesea nebunească mişcare, busola arată, pe bună dreptate, Nordul.

2. Michel Godard – Le Miroir Du Temps
Michel Godard – tubă, serpent, bas / Bruno Helstroffer – teorbă / Lucas Niggli – percuţie

Întîia seară continuă cu încă un concert ce are la bază material discografic extrem de nou, semnat de maestrul tubei în jazz, dar şi în muzică clasică, francezul Michel Godard. Tuba şi jazzul s-au însoţit încă de la începuturile acestuia, cînd alama înlocuia adesea contrabasul, iar astăzi cele mai grave note, cele ale tubei, continuă să răsune şi datorită acestui pătimaş muzician al scenei de crossover între stiluri şi perioade muzicale. Cvasinecunoscut pe meleagurile noastre, Godard se defineşte printr-un talent şi entuziasm la cote maxime, care îl ţintuiesc în nenumărate colaborări cu alte nume sonore – Sclavis, Rabih Abou Khalil, Rava, Trovesi, Matinier… putem, fără greşeală, să înşirăm jumătate din marele jazz european!
La Bucureşti vom avea prilejul de a îl asculta şi vedea mînuind atît chitara bas ( un alt instrument la care excelează), fireşte, mult aşteptata tuba, cît şi precursorul istoric al acesteia, o varianta teribil arcuită, fabricată acum trei secole şi care se numeşte chiar Serpent (şarpe). Trio-ul sugestiv intitulat Le Miroir Du Temps, sugerînd arcul peste epoci descris de această muzică, este completat de către teorbă (o lăută cu gît că de girafă), acţionată de Bruno Helstroffer, francez autodidact în chitară clasică şi electrică, dar înamorat pe vecie de renaştere şi arsenalul acesteia, şi de percuţia lui Lucas Niggli, un elveţian căruia îi stau bine formulele restrînse, de doi sau trei muzicieni care să oscileze între extremă improvizaţie şi consacrată partitura. Un ansamblu cu parfum vintage, patină medievală şi succes contemporan.

Vineri, 1 aprilie 2016

1. Reijseger / Fraanje
Ernst Reijseger – violoncel / Harmen Fraanje - pian

Ceea ce pentru unii va fi poate doar o altă zi a păcălelilor, pentru spectatorii de la Jazz In Church, ediţia a patra, va fi una a revelaţiilor, întrucît aşa va fi percepută prestaţia muzicianului olandez Ernst Reijseger. Acesta este prezent pe scenă de mai bine de patru decenii şi încă de la bun început a avut propriul său parcurs şi propria amprenta timbrală. S-a desprins în studenţie de cariera care i se prefigura, cea de muzică clasică, pentru a aborda pasiunea sa, violoncelul, într-o manieră absolut originală şi pentru a deveni cel de azi, un reinventator al sunetului acestuia şi un explorator al limitelor, din ce în ce mai cuprinzătoare graţie degetelor sale, ale fermecătorului şi voluptosului instrument, pe care îl mînuieşte în mai multe variante constructive, acustic, electric, cu 5 sau 4 coarde.
El participă în atît de multe şi deosebite formule scenice, ce includ mari artişti din mai toate ţările europene, încît ar trebui un întreg şi încăpător festival Reijseger pentru a îl cunoaşte temeinic, însă organizatorii, siliţi să aleagă, va propun un „hit“ garantat al artistului, duo-ul cu pianistul (şi compatriotul sau) Harmen Fraanje (1976), unul dintre cei mai solicitaţi artişti ai noului jazz. Cei doi colaborează strîns şi lor li se datorează coloane sonore ale unor pelicule aşa-zise de nişă, adulate de cinefili şi semnate Werner Herzog, admirator constant al lui Ernst Reijseger, dar şi albume de studio de un rafinament şi o estetică indubitabile. Influenţaţi de multiculturalismul fostei puteri coloniale, atît celistul, cît şi pianistul strecoară printre note, în compoziţiile lor, tuşe intense ale aromelor de plante africane, miasma arbustului mediteranean, şi da, de ce nu, lumina stranie a coastei scandinave, deopotrivă, într-un mix care îi defineşte în mod singular.

2. Sylvie Courvoisier Trio
Sylvie Courvoisier – pian / Drew Gress – contrabass / Kenny Wollesen - baterie 

Nici a doua jumătate a serii zilei glumelor nu este altfel decît extrem de serioasă pentru publicul festivalului şi asta pentru că Sylvie Courvoisier (1968), pianista elveţiancă stabilită în Statele Unite, pune în muzică temeinicia cu care vinul, sub acelaşi nume, se înnobilează întru vinars. Sînt mulţi artiştii europeni ce caută să se jăzzuiască în New York şi puţini cei cărora le reuşeşte, însă pentru Sylvie admiterea în „clubul” pianistelor din elitistele cercuri amintite, cu membre ca Marilyn Crispell, Carla Bley sau Annette Peacock, a fost o formalitate facil generată de bogată sa activitate de concert, de numele alături de care ştie să cînte şi să imprime (Mark Feldman, Erik Friedlander, Vandermark, Dave Douglas), dar mai ales de ceea ce o face realmente unică – arta compoziţiei. Adăugaţi şi casele de discuri ce îi produc albumele – ECM , Tzadik, Enja – şi veţi intui numaidecît cu ce calibru ne confruntăm.
Acest trio, primul pentru Sylvie în calitate de lider, este renumit şi aşteptat în concerte pentru fabuloasa sa dinamică, aşternută pe partitură de autoarea pieselor, transpusă însă în opera şi de ceilalţi doi magnifici ai jazzului actual nord-american. Drew Gress, contrabasistul, e acelaşi Drew Gress din recent aplaudatul cvartet al lui John Abercrombie şi unul dintre foarte marile nume ale secţiunii ritmice, artist ce evoluează cu Ravi Coltrane, Uri Caine sau Fred Hersch. La percuţie îl vom găsi pe Kenny Wollesen, ale cărui colaborări cu Tom Waits, Bill Frisell, Norah Jones sau John Zorn conturează ditamai cartea de vizită. Albumul trio-ului poartă numele de Double Windsor, pretenţioasă denumire a unui stilat nod de cravată, care, odată atribuită unui proiect muzical, îl trădează că neputînd fi altfel decît rafinat la extrem.

Sîmbătă, 2 aprilie

1. Surman - Storaas Nordic Duo
John Surman – saxofon, clarinet / Vigleik Storaas – pian

Numele lui John Douglas Surman este de ceva vreme, să zicem patru decenii, sinonim cu personalitate, standard foarte ridicat, inovaţie, inconfundabil timbru şi tipar ECM, artistul britanic fiind unul dintre cei mai vechi şi emblematici muzicieni care au contribuit la formarea unui sunet propriu al legendarului brand de jazz de avangardă. Nu există lucrare serioasă despre muzica importantă a timpurilor noastre care să nu îl pomenească, cerceteze şi elogieze pe acest poli-instrumentist, totodată genial compozitor, capabil să scrie muzică aşa-numită „liberă”, free, dar şi melodioase şi inimitabile piese, fie acestea balade sau nu, presărate cu teme din folclorul ţării sale de obîrşie, cît şi din al celei de adopţie - vorbim de Norvegia.
Bazele proiectului de acum, Nordic Duo, în care Surman interacţionează cu pianistul Vigleik Storaas, s-au pus undeva în 1994, atunci cînd, ca un cadou de neuitat pe care şi-l făcea sieşi, la a 50-a aniversare, artistul înregistra albumul cult ‘Nordic Quartet’, alături de Vigleik, cu Terje Rypdal la chitară şi Karin Krog, viitoarea doamnă Surman, la voce. Cei doi, Surman şi Storaas, au mers de atunci pe drumuri proprii, care le-au adus noi repere importante în carieră, Surman imprimînd cu Brahem, cu Galliano, cu DeJohnette, dar mai ales solo (!), iar Storaas fiind lider al propriilor sale grupuri, precum şi sideman în nenumărate proiecte de care norvegienii nu duc lipsă. Cu toate astea, Surman a simţit nevoia să reia povestea acolo unde ea rămăsese, în urmă cu peste două decenii, şi să îi adauge un al doilea capitol, mai intim, mai poetic.

2. Lionel Loueke Trio
Lionel Loueke – chitară / Massimo Biolcati – bas electric / Ferenc Nemeth - baterie 

Singurul muzician de culoare al acestei ediţii şi întîiul din întregul parcurs al festivalului, Lionel Gilles Loueke, este originar din Benin, o ţărişoara puţin ştiută a Africii. Înamorat încă de mic de sunete, el ajunge să studieze muzică în Coasta de Fildeş, iar mai apoi şi la Paris; urmează statutul de bursier la Berklee College of Music – Boston şi de aici încolo i se împlineşte visul american, fiind astăzi un star internaţional şi un artist al reputatei case de discuri Blue Note. Nu uită însă că, în copilărie, a cochetat cu percuţia, iar ca să îşi cumpere prima chitară a economisit timp de un an; totuşi banii nu i-au mai rămas şi de corzi de schimb, aşa încît, cînd se rupeau, le înlocuia cu cabluri de la frînele de bicicletă, uşor neprietenoase degetelor…
Talentul l-a plimbat pe meridiane, iar şansa l-a pus în legătură cu trompetistul Terence Blanchard, pe albumele căruia s-a făcut remarcat. Herbie Hancock, Wayne Shorter, Dianne Reeves, Carlos Santana şi Kenny Garrett s-au bucurat să îl invite în scenă şi în studio. Critica de specialitate laudă la Loueke capacitatea de a combina elemente de muzică tradiţională vest-africană cu armoniile unui jazz modern, timbrul şi inflexiunile sale vocale inconfundabile, precum şi stilul oarecum rock în care priceput aşează atît, arare, standarduri de jazz, cît şi, ades, propriile compoziţii.
Trio-ul cu care soseşte în Bucureşti îi include pe foştii săi colegi de la Berklee, basistul italo-suedez Massimo Biolcati, un alt nume comun deja în dinamica marii scene de astăzi, şi toboşarul ungur Ferenc Nemeth, side man notoriu, dar şi lider şi compozitor, în compania cărora Loueke a scris şi imprimat faimoasele discuri editate de Blue Note, muzicieni alături de care gradul de empatie, de intuiţie reciprocă şi de fluenţă în frază comună a celor trei instrumente atinge cote maxime, adică exact ceea ce caută cunoscătorul de jazz.

Duminică, 3 aprilie

0. Toma Dimitriu / Daniel Torres
Toma Dimitriu – pian / Daniel Torres – saxofon tenor

Nu sînt niciodată în exces artiştii autohtoni ce păşesc pe scena Festivalului Jazz In Church, aşa că selecţia lor trebuie să fie şi chiar este riguroasă. Unul singur pătrunde chiar în „inima” manifestării, în seara închiderii, iar prezenţa să are drept măsuri atît juneţea, cît şi excelenţa, fiţi deci martorii unui duo format din tineri şi sclipitori jazzeri, un român şi un spaniol, avînd idei muzicale noi, reunite într-un proiect ce îşi propune o ambiţioasă explorare a universului încă nescris, neimprimat şi neexpirat aparţinînd viitoarei generaţii de maeştri, cea căreia îi pun bazele aceşti temerari.
Dintotdeauna teribil, Toma Radu Dimitriu, simpatizat încă din vremea cînd ne epata ca vedetă între vedete a copiilor ce rostesc lucruri trăznite, este astăzi între primele opţiuni de pianist al unui grup. Îl cultivă Tiberian, Simion şi alţi lideri cu greutate, întrucît, după toate şcolile româneşti posibile, talentatul şi delicatul Toma, cu alura sa de Tigran, se perfecţionează în creuzetul olandez al jazzului de vîrf, înalta şcoală de la Groningen, o academie muzicală ce şlefuieşte migălos valorile în ascensiune.
Racolat de Dimitriu tot în amintitul context universitar, saxofonistul iberic Daniel Torres este interesat atît de jazz-ul bebop, cît şi de jazz-ul modern-modal. În încercarea de a potrivi piesele de puzzle ale propriilor căutări într-o dinamică interculturală, el se însoţeşte cu Toma, mezinul festivalului, pentru a ne propune atît piese originale, cît şi lucrări consacrate, interpretate în cheia unei lumi muzicale efervescente.

1. Édouard Ferlet – Think Bach
Édouard Ferlet – pian

Édouard Ferlet studiază instrumentul rege încă de la 7 ani, iar la 12 este deja membru într-o micuţă orchestră ce cochetează cu jazzul. Obsedat de ideea de a deveni muzician profesionist, el aspiră, respiră şi inspiră muzica marilor maeştri pianişti ai genului. Studiile îl poartă de la Paris la Boston şi înapoi la Paris, apoi iarăşi Boston, unde absolvă Berklee şi i se decernează premiul pentru cel mai bun pianist.
Revine în Europa, compune, imprimă şi se racordează la mişcarea de jazz, atît de puternică, a Franţei. Urmează ani buni de colaborări, concerte, albume şi proiecte diverse. Ca în jazz. Aşa se fac cunoscute talentul şi sensibilitatea sa, precum şi consecinţele educaţiei solide parcurse, întrucît în 2011 unul dintre grupurile sale obţine prestigioasa mare distincţie a scenei franceze - Victoires du Jazz.
Între timp, Ferlet este din ce în ce mai preocupat de abordarea strict a pianului. Piano solo, iată noul său univers, unde, însoţit exclusiv de teme originale compuse de autor, ascultătorul are şansa de a păşi pe un teritoriu fabulous, unic, neştiut altora, liric fără a fi siropos, puternic, nu strident. E tranziţia către noul Ferlet, ale cărui căutări sînt de acum consacrate transfigurării, reconstruirii şi magnetizării muzicii lui Johann Sebastian Bach în termeni de veac XXI, trădînd însă o neţărmurită admiraţie a epigonului faţă de Întîiul Compozitor. Pe aceste premise se aşează şi recitalul de la Bucureşti, un program-omagiu ce demontează orice inhibiţie a spectatorului de jazz dinspre clasic şi demonstrează, desigur, nu pentru întîia dată, că strămoşul a tot ceea ce se construieşte azi în muzică era, se ştie, un neamţ cu frumos nume de apă curgătoare. Totodată, o foarte intensă probă de creativitate şi virtuozitate ale lui Ferlet, extrem de inspirat în alegerea pieselor şi în metamorfozarea lor înspre deliciul urechii.
2. Mikkelborg – Bro Danish Duo
Palle Mikkelborg – trompetă, efecte / Jakob Bro – chitară electrică

 Decanului de vîrstă al Festivalului, trompetistul danez Palle Mikkelborg, îi revine onoarea de a da tuşa finală a parcursului muzical; şi nu de unul singur, ci în compania chitaristului Jakob Bro (1978), compatriotul său care, drept urmare a acestui splendid duo muzical, preia simbolic ştafeta de port-stindard al marelui jazz de la legendarul Mikkelborg.
Cariera lui Mikkelborg a început în anii ’60 şi tot de atunci datează şi poziţia să de vîrf pe scena jazzului progresiv danez, european şi internaţional. Un exemplu, un model pentru atîtea generaţii de muzicieni de toate instrumentele, prin talentul, inventivitatea, energia fantastică pe care o debordează, Palle Mikkelborg este, pe zi ce trece, şi mai tînăr. Artist complex, compozitor, aranjor, lider sau sideman, după cum o cere portativul, ce pune un mare preţ pe colaborarea cu mijloacele moderne de împlinire muzicală, electronicele şi feluritele efecte, Mikkelborg dădea şi dă tonul muzicii noi cu valoare de patrimoniu.
Jakob Bro este exponentul unei cu totul alte generaţii, cea dintr-o Danemarcă unde jazzul important nu mai fusese importat, ci produs. Întrucît are şansa să aparţină unei familii de muzicieni, încă din pruncie bate tamburina în big-band-ul tatălui său, apoi atacă trompeta, dar, după ce aude muzica lui Hendrix, se hotărăşte definitiv asupra carierei sale. Bro aparţine pleiadei jazzistice de introspecţie, el practicînd o varianta mai noir a instrumentului său, chitara electrică; această abordare şi darul său natural, „vocea” sa, l-au însoţit în carieră în mod fericit cu Paul Motian, Tomasz Stanko sau Bill Frisell, iar recentele sale colaborări îi au drept protagonişti pe Jon Christensen şi pe Joey Baron. Laureat cu nenumărate premii scandinave şi internaţionale, el este muzicianul de pe afişul ediţiei pilot a Festivalului Jazz In Church, din octombrie 2012, fiind unul dintre artiştii care te convinge temeinic şi, pare-se, repetat că jazzului îi şade bine şi în Biserică.

Vechea dilema cum protejezi bateriile auto in timpul sezonului rece jpg
Vechea dilemă: cum protejezi bateriile auto în timpul sezonului rece?
Iarna reprezintă, fără îndoială, sezonul cel mai solicitant pentru bateriile auto. Temperaturile scăzute, drumurile scurte care nu oferă bateriei suficient timp să se încarce și utilizarea intensă a sistemelor de încălzire pun o presiune suplimentară asupra alternatorului și asupra acumulatorului.
DilemaVeche (2) (2) jpg
Descoperă cele mai apreciate idei de cadouri pentru bărbați în 2024
Atât în preajma sărbătorilor, cât și atunci când au loc aniversările bărbaților din viața noastră, alegerea cadoului se poate dovedi complicată. Acest ghid te va ajuta să optezi pentru cel mai potrivit dar în 2024 pentru reprezentanții sexului masculin.
De ce sunt folosite aparate sous vide in bucatarii profesionale jpg
De ce sunt folosite aparate sous vide în bucătării profesionale?
Tehnica de gătit sous vide (din franceză, „sub vid”) este o metodă inovatoare, ce presupune ambalarea alimentelor, în special a cărnii, într-un pachet vidat și gătirea acestora la o temperatură controlată, mult sub cea obișnuită, pentru o perioadă îndelungată de timp.
Adaptogenii  aliați naturali pentru echilibrul corpului și minții jpg
Adaptogenii: aliați naturali pentru echilibrul corpului și minții
Adaptogenii sunt substanțe provenite din plante, care au rolul de a reduce efectele stresului asupra corpului și minții, îmbunătățind răspunsul organismului în situații tensionate.
Gestionarea cheltuielilor în timpul sezonului rece jpg
Gestionarea cheltuielilor în timpul sezonului rece
Sezonul rece poate aduce o serie de cheltuieli neașteptate, de la costurile crescute pentru încălzire și electricitate, până la cheltuielile pentru îmbrăcămintea de iarnă și vacanțe sau concedii.
dilemaveche ro jpg
GHID despre alegerea metodelor de plată la cazino! Ce NU știe toată lumea?
Când te pregătești să joci la cazino online, alegerea metodei de plată este un pas crucial care poate influența întregul tău parcurs.
featured image (4) jpg
Mituri și realități despre relația femeilor cu jocurile de noroc
Primele cazinouri terestre au apărut într-o perioadă în care bărbații erau figurile dominante în societate, având parte de educație și implicit fiind cei care, în mod tradițional, asigurau și gestionau partea financiară a familiei.
Strategii eficiente pentru maximizarea rentabilității în agricultură jpg
Strategii eficiente pentru maximizarea rentabilității în agricultură
Agricultura devine și în România un domeniu complex și competitiv, astfel că rentabilitatea fermelor este o necesitate pentru a supraviețui pe piață și a avea succes.
P90178 png
Delta Sleep-Inducing Peptide (DSIP): Un candidat multidimensional pentru cercetare
Peptida Delta Sleep-Inducing Peptide (DSIP), o neuropeptidă endogenă, a prezentat un interes crescut pentru cercetători pentru rolul său potențial în diverse procese fiziologice.
avocat png
Avocatura: De la oratorii Romei la stâlpii statului de drept modern
Profesia de avocat este una dintre cele mai vechi și respectate ocupații din istoria umanității. De-a lungul timpului, avocații au jucat un rol esențial în menținerea ordinii și aplicarea justiției, contribuind la protejarea drepturilor și libertăților individuale.
DilemaVeche (2) (1) jpg
Cum se reflectă identitatea culturală în preferințele pentru anumite arome
Preferințele pentru anumite arome sunt mult mai mult decât o simplă chestiune de gust. Ele reprezintă o expresie a identității culturale, influențată de istorie, geografie, ritualuri și schimburi interculturale.
creditIMG 0862 JPG
123Credit.ro își continuă expansiunea în România prin deschiderea unor noi birouri în Cluj, Baia Mare, Sibiu și Suceava
București, 10 Septembrie 2024 – 123Credit.ro, un jucător important pe piața brokerajului de credite din România, și prima companie din domeniu care a dezvoltat fluxuri full digitale de aplicare la credite, își continuă expansiunea națională prin deschiderea unor noi birouri fizice.
Ghidul începătorului la cazinouri online jpg
Ghidul începătorului la cazinouri online
Chiar dacă activitatea pe care o poți desfășura într-un cazinou online nu este foarte complicată, nu puține sunt persoanele care au nevoie de o mână de ajutor. Prin urmare, ghidurile sunt mereu bine-venite!
christin hume Hcfwew744z4 unsplash (2) jpg
Cum să îți alegi partenerii potriviți pentru crearea unui shop online
Lansarea unui shop online este un pas important în dezvoltarea unui business modern. Să ai parteneri potriviți alături în acest proces este esențial pentru succesul proiectului tău.
Importanta magneziului in sarcina si alaptare jpg
Importanța magneziului în sarcină și alăptare
Magneziul este unul dintre cele mai importante elemente pentru organism, în special pentru femei, având un rol fundamental în anumite etape ale vieții, cum ar fi sarcina și alăptarea.
credit online dv (1) jpg
Credit online sau obținut direct din sucursală? Avantajele IFN-urilor și Internetului
Într-o lume în care tehnologia digitală avansează rapid, obținerea unui credit online a devenit o opțiune din ce în ce mai populară în rândul celor care au nevoie de finanțare rapidă și convenabilă.
tima miroshnichenko 8376170 jpg
Cum să te pregătești pentru sezonul răcelilor: Produse și sfaturi
Toamna e aici, iar copiii se întorc la școală sau grădiniță, după vacanța de vară. Asta înseamnă că șansele de a răci cresc considerabil.
kristian egelund t1sTHYjSN10 unsplash (2) jpg
Cum să îți încălzești corect glezna pentru a preveni entorsele
Entorsele de gleznă sunt leziuni ale ligamentelor care stabilizează articulația gleznei, cauzate de întinderi, rupturi parțiale sau totale ale acestora
barbora polednova VRK4bIBHo1E unsplash (2) jpg
Ce trebuie să știi despre recuperarea după o fractură de gleznă
Fracturile de gleznă sunt printre cele mai frecvente cauze ale durerii de gleznă. Tratamentul poate implica imobilizarea zonei gleznei cu ajutorul unui ghips.
pexels towfiqu barbhuiya 3440682 11349880 (2) jpg
Când este necesară implantarea protezei de genunchi și care sunt etapele operației
Implantarea protezei de genunchi sau protezarea genunchiului este o procedură chirurgicală complexă, destinată pacienților cu afecțiuni severe ale articulației genunchiului, în special celor cu gonartroză avansată la care tratamentele medicamentoase sau fizioterapeutice nu au dat rezultate.
antonika chanel RJCslxmvBcs unsplash jpg
Ce presupune recuperarea după operația de blefaroplastie
Impactul acestei intervenții asupra aspectului estetic al pacientului este unul major, reducând în mod semnificativ semnele îmbătrânirii.
jelle 1dEZeW1GoOI unsplash 16x9 png
Cum să montezi șindrila bituminoasă: Instrucțiuni pas cu pas
Procesul de montare a unei table de acoperiș noi poate fi o sarcină dificilă, însă utilizarea șindrilei bituminoase poate face procesul mult mai ușor și mai eficient. În acest articol, vom oferi instrucțiuni detaliate, pas cu pas, pentru montarea șindrilei bituminoase pe acoperișul tău:
pexels cottonbro 3927233 jpg
3 idei de cadouri pe care le poți oferi în funcție de perioadele specifice ale anului
Cadourile bine alese pot avea un impact semnificativ asupra relațiilor de muncă, fie că sunt destinate angajaților sau partenerilor de afaceri.
parfum1 jpg
Rolul parfumului în cultura pop
Oamenii din Occident cred că fenomenul pe care îl definim astăzi drept „cultură pop” a existat aproape întotdeauna. Aceasta se referă la produse culturale pentru artă, muzică, modă, film, dans, televiziune, radio, literatură, animație, sport, etc

Parteneri

romania handbal facebook jpg
FC Rapid Bucuresti svg png
Începe procesul care zguduie Giuleștiul: Mi s-a furat ceva din casă
Andrei Păunescu, fiul poetului Adrian Păunescu, a decis să dea în judecată mai multe entități (companii, cluburi), printre care FC Rapid și CS Rapid.
mici jpg
Adio, mici românești în SUA și Marea Britanie! Motivul pentru care a fost interzis exportul lor
Exporturile de carne tocată și salamuri crud-uscate din România către SUA și Marea Britanie au fost suspendate din cauza pestei porcine africane, o boală care continuă să afecteze teritoriul țării noastre.
Cele mai bune destinații de Crăciun de pe glob Colaj Planet Earth Facebook
Cele mai bune destinații de Crăciun de pe glob. Una dintre ele se învecinează cu România
Imaginați-vă o călătorie de Crăciun în cele mai spectaculoase colțuri ale lumii, alese cu grijă pentru farmecul lor festiv unic. „Planet Earth”, cu cei 1,7 milioane de urmăritori, ne propune o selecție de 19 de destinații ce îmbină tradițiile, lumini magice și atmosfera de sărbătoare.
profimedia 0921871438 jpg
„Lista de asasinate” a lui Putin, dezvăluită de șeful spionajului ucrainean
Șeful spionajului ucrainean, generalul locotenent Kirilo Budanov, a afirmă că Kievul este la curent cu „listele de asasinate” ale Rusiei, care vizează profesori, jurnaliști și preoți ucraineni, printre alții, relatează Newsweek.
ec0d7da087c0a838003dca2a8039d929 jpg
Rusia a livrat Coreei de Nord un milion de barili de petrol, arată imagini din satelit
Rusia a trimis Coreei de Nord un milion de barili de petrol din martie, potrivit analizei imaginior din satelit realizată în urma unei anchete jurnalistice, relatează Business Insider.
Statia CFR Simeria  Foto Daniel Guță ADEVĂRUL (2) jpg
Nod feroviar important, modernizat în șase ani. Cum arată acum gara de epocă, complet schimbată după 120 de ani
Stația CFR Simeria, una dintre cele mai vechi gări din România, a fost modernizată, iar lucrările la clădirea de epocă a nodului feroviar, construită în jurul anului 1900, au ajuns la final.
comuna jpg
Unde se află uzina metalurgică Ciocanul, cea care stârnea hohote de râs. A dispărut brusc, după 200 de ani
La poalele Munților Poiana Ruscă, într-un peisaj sălbatic din județul Timiș, se află comuna Nădrag, un loc care timp de două secole a trăit și s-a dezvoltat în umbra unei industrii ce părea eternă.
Turistii au mers la pas spre Parang  Sursa: PParang Ski & Summer Resort Facebook
Imagini revoltătoare dintr-o stațiune montană. Drum închis iarna, telescaun pe butuci. „Așa se urcă în Parâng: patru kilometri pe jos”
Deși a nins abundent în zona alpină a Munților Parâng, turiștii care au vrut să se bucure de zăpadă în stațiunea montană Parâng au fost puși în fața unei situații neobișnuite. Unii au fost nevoiți să urce patru kilometri pe jos, spre cabanele montane.