Cea de-a zecea ediție aniversară a Barometrului internațional Ferratum vine cu rezultate suprinzătoare

11 iunie 2019
Cea de a zecea ediție aniversară a Barometrului internațional Ferratum vine cu rezultate suprinzătoare jpeg

Rezultatele Barometrului de vară Ferratum Group™ 2019 marchează cea de-a zecea ediție consecutivă a sondajului, încheiată cu succes. Peste 22.000 de gospodării au participat la sondajul nostru bianual, sondaj ce a analizat comportamentul consumatorilor pe timpul verii în 17 țări. Datele includ detalii despre activitățile estivale, despre shoppingul online vs. cel tradițional, dar și informații despre comportamentul de cumpărare din diferite țări.

 Rezultatele barometrului Ferratum din acest an arată că 28% dintre respondenți vor cheltui mai mulți bani în timpul sezonului cald, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce 39% au indicat că vor cheltui la fel că vara trecută.

 Rezultate surprinzătoare privind cumpărăturile din diferite țări

 Unele țări și-au schimbat în mod dramatic obiceiul de cumpărare comparativ cu anii precedenți. De exemplu, Norvegia - liderul anilor precedenți în privința sumelor alocate concediului (din venitul lunar al gospodăriei) - a ajuns de la un procent de 68% la doar 36% în 2019, ocupând acum locul 10 în clasamentul celor 17 țări analizate.

De asemenea, România a coborât șase poziții, de pe 6 până pe ultimul loc in acest clasament, privind cheltuielile din timpul verii. Dacă în 2018, respondenții români erau dispuși să cheltuiască în proporție de 58% din venitul disponibil al gospodăriei în 2018, acest procent a scăzut la doar 12% în 2019.

Rezultatele arată că cei ce sunt dispuși să cheltuie cel mai mult din salariul lunar în timpul vacanței de vară sunt locuitorii din Mexic (66%), Bulgaria (56%) Spania (51%) și Letonia (43%). Tările în care participanții vor aloca cel mai puțîn din salariul lunar pe timpul verii sunt Finlanda (28%) și Danemarca (26%), urmate de Brazilia (13%) și România (12%).

 Plățile cash continuă să piardă teren în 2019

 85% dintre respondenți din Suedia, Danemarca și Norvegia ar alege cardul în loc de numerar, potrivit rezultatelor sondajului. Cu toate acestea, trendul nu se limitează doar la Scandinavia, peste 60% dintre participanții la sondaj afirmând faptul că preferă să plătească cu cardul vara aceasta (spre deosebire de circa 50% în 2018).

Serviciile bancare online au înregistrat, de asemenea, o creștere: peste 80% dintre respondenții din Suedia, Olanda, Canada, Marea Britanie, Polonia și Brazilia au declarat că le vor utiliza în această perioadă. Sondajul arată că din ce în ce mai multe piețe urmează calea digitală în ceea ce privește sectorul bancar.

 Cumpărăturile online vs. cumpărăturile offline

 Peste 35% dintre respondenții din Marea Britanie, Spania și Țările de Jos au declarat că vor achiziționa online produse și servicii în această vară, în timp ce Letonia și Finlanda vor continua să aleagă cumpărăturile tradiționale.

 Trendul privind călătoriile

 Călătoriile interne reprezintă principala activitate pentru care respondenții sunt dispuși să aloce cât mai mult din bugetul lor în această vară, așa cum s-a întâmplat și în 2018, în timp ce călătoriile în străinătate ocupă doar poziția a opta pe lista de cheltuieli. Cei care plănuiesc să aloce cea mai mare parte a bugetului de vară pentru călătorii sunt locuitorii din Germania (65%), urmați îndeaproape de Danemarca (61%) și de Olanda (57%).

Respondenții din Canada (54%) sunt dispuși să cheltuiască mai mult de 100 € pe noapte pentru cazare, iar participanții din Germania (73%), Bulgaria (45%) și România (37%) sunt mai deschiși la opțiuni precum Airbnb pentru rezervări.

 Topul cheltuielilor în 2019

 Respondenții din toate cele 17 țări ar cheltui cei mai mulți bani pentru următoarele trei activități: călătorii în țară (15% din bugetul lor), activități recreaționale singur / sau în familie (12%) și activități de vară, cum ar fi plajă, petreceri și mese la restaurante (12%).

Respondenții din Marea Britanie au fost singurii participanți ai acestui studiu care vor aloca cea mai mare parte din buget achiziției de obiecte vestimentare, în timp ce Norvegia și Danemarca sunt singurele două țări care vor cheltui cel mai mult pentru călătoriile în străînătate.

Românii își mențîn preferințele de anul trecut, în proporție asemănătoare, fiind dispuși să cheltuiască aproximativ 48% din bugetul lor pe călătoriile în țară, redecorarea casei și activitățile recreaționale. În timp ce în 2018, aceștia alocau 9% evenimentelor sociale (nunți, botezuri, etc), anul acesta își vor îndrepta bugetul către activități sociale (plajă).

 Cum a fost realizat Barometrul de vară Ferratum Group 2019™?

  • Sondajul a fost efectuat de către clienții activi Ferratum Group în 17 țări din Europa ca un sondaj online cu un chestionar standardizat pentru toate țările. Veniturile au fost menționate în moneda locală și investițiile relative pentru vară, calculate că raport între cheltuielile de vară și venitul familiei disponibil în fiecare țară.
  • Peste 22.000 de gospodării au participat la sondaj. Respondenții au avut vârste cuprinse între 18 și 61 de ani, iar 53% au fost femei. Venitul mediu disponibil al gospodăriilor care au participat a fost de €827- € 3934. Mărimea medie a gospodăriilor este de 2.9 persoane.
  • În plus față de factorii demografici, respondenții au fost întrebați despre venitul lunar disponibil, cât de mult cheltuiesc în perioada verii, pe ce activități cheltuiesc banii și dacă vor folosi serviciile AirBnb pentru cazare sau vor utiliza mobile banking-ul în timpul călătoriilor în străinătate.

Toți respondenții la sondaj au fost anonimi.

 Despre Ferratum Group:

Ferratum Group este un furnizor internațional de servicii bancare mobile și de credite on-line destinate persoanelor fizice și întreprinderilor mici, distribuite și gestionate pe dispozitive mobile. Fondat în anul 2005 în Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid în peste 25 de țări din Europa, Africa, America de Sud și de Nord și regiunea Asia-Pacific.

Ca pionier în tehnologia serviciilor financiare mobile, Ferratum se află în prim-planul revoluției bancare digitale. Serviciul de Mobile Bank, lansat în anul 2016, este o platformă inovatoare care oferă o gamă largă de servicii bancare, inclusiv plăți și transferuri digitale în timp real într-o singură aplicație. În prezent este disponibilă în cinci piețe europene. Ferratum are un portofoliu de aproximativ 794.000 de clienți activi - care au un cont deschis în cadrul Mobile Bank sau un împrumut luat în ultimele 12 luni (ultima actualizare: 31 martie 2019).

Grupul Ferratum este listat în Prime-Standard la Bursă de Valori din Frankfurt sub simbolul "FRU". Pentru mai multe informații, vizitați www.ferratumgroup.com

pompy ciepła (2) jpg
Pompe de căldură - utilizarea, funcționarea și tipurile acestora
În ultimii ani, pompe de căldură s-au remarcat intre dispozitivele utilizate în sistemele moderne de încălzire.
header piese jpg
Sfaturi pentru conducătorii care apreciază piese auto online de calitate și serviciile unor profesioniști
Achiziționarea de piese auto online poate fi o modalitate convenabilă și eficientă de a-ți repara sau întreține mașina.
masa de paste jpg
Cum să aranjezi o masă festivă perfectă: trei sfaturi utile
Nu mai este mult până la sărbătorile de Paște. Chiar dacă poate părea cam devreme să începi pregătirile de sărbătoare, poți începe planificarea de pe acum dacă vrei să-ți impresionezi invitații.
caine in vacanta jpg
Cum să îți pregătești câinele pentru călătorii: 6 sfaturi pentru o vacanță fără probleme
Te pregătești să pleci în prima vacanță alături de câinele tău? Experiența de a pleca într-o călătorie cu cel mai bun prieten al tău poate fi una inedită, care te va încărca cu amintiri plăcute.
image png
Lumea în care trăim
Trăim ceea ce poartă numele de „marea epuizare”.
image png
Flori, lumi și profesoare
Flori le-am dus de cîte ori am avut ocazia, la propriu sau la figurat.
image png
Cît de puțin ne lipsește...
Zic alți psihologi: nu pierde copilul interior, „accesează-l”, joacă-te, have fun! Aiurea!
image png
Zoe, fii feminină!
În prezent, cînd vorbim despre feminism, nu ne mai raportăm la structura rațională a lui Beauvoir, ci la extremismele de tipul Solanas.
p 20 Aleksei Navalnîi WC jpg
O întrebare greu de ocolit
Pentru noi, astăzi, răul şi suferinţa nu sînt doar mari teme teoretice. Nici nu se limitează la experienţa lor privată.
image png
Tîlcuirile tradiției isihaste
O luminoasă excepție de la această triumfală decadență e de găsit în lucrarea Părintelui Agapie Corbu.
1038 21a centrul comunitar din Chiojdu, 2023 jpg
Arhitectura interesului public
Arhitectura interesului public reprezintă o dezvoltare rizomatică orizontală la nivel local.
p 24 M Plesu jpg
Cu ochii-n 3,14
Un preot din Spania, împreună cu partenerul său, au fost arestați pentru că ar fi făcut trafic cu Viagra.
image png
Pe ce te bazezi?
Pe măsură ce avansez în vîrstă, tind să cred că ceea ce numim intuiție se bazează pe experiența noastră de viață.
image png
De primăvară
Florile înșiruite mai sus se vindeau pe stradă, din loc în loc, înveselind-o. Schimbînd-o.
image png
Școli private, școli de fițe?
Nu se schimbase nimic, eram din nou o guvernantă „creativă”.
p 20 Valentina Covaci jpeg
Cum vorbim despre Dumnezeu
Merită să explorăm ce spune asta despre societatea noastră și despre discursul public din România.
image png
Călătorii în istoria cultului
A doua carte este o monografie asupra unui obiect liturgic esențial, pe care doar slujitorii îl pot vedea în altar: Antimisul. Origine, istorie, sfințire (Editura Basilica, 2023).
p 21 Geneva WC jpg
Nostalgii helvete
Job-ul (le petit boulot) pe care mi l-am dorit cel mai mult a fost cel de asistent plimbat căței genevezi.
p 24 M  Chivu 2 jpg
Cu ochii-n 3,14
● Un gunoier își dirijează colegul de la volanul autospecialei: „Dă-i, dă-i, dă-i! / Dă-i, că merge, dă-i!”. O versificație relativ salubră. (M. P.)
image png
Acceptăm prinți!
Termenul „sindromul Cenușăreasa” a fost folosit pentru prima dată de dr. Peter K. Lewin într-o scrisoare către Canadian Medical Association Journal, în 1976.
image png
Mama și tarabele
Mama, deși avea gusturi mai nobile și, atunci cînd se juca, îi plăcea să se joace mai luxos, înțelegea și nevoia mea de kitsch-ul nu chiar dulce, ci simpatic.
image png
Tramvaie
Timpul de așteptare e afișat electronic și calculat la secundă.
image png
După 20 de ani: cît ne-a schimbat Facebook viețile?
În 2020, Facebook anunța că nu va verifica reclamele politicienilor pe platformele sale, permițînd astfel și publicarea informațiilor false.
p 20 WC jpg
Proba gustului
Se susţine şi în Vechiul Testament, şi în Noul Testament, spunea Andrei Pleşu într-un curs de angelologie, că „omul e bine să aibă sare, adică să aibă gust bun...

Adevarul.ro

image
Motivul absurd pentru care o vânzătoare a refuzat doi tineri. „Poate credea că îl folosiți la orgii“
Doi tineri, unul de 25, iar celălalt de 21 de ani, susțin că o vânzătoare a refuzat să-i servească și le-a cerut să vină însoțiți de părinți, deși aveau actele și puteau să demonstreze că sunt majori. De fapt, ei nici măcar nu au cerut țigări, alcool sau alte produse destinate exclusiv adulților.
image
Prețul amețitor cu care se vinde un garaj din lemn în Brașov: „E inclusă și mașina în preț?"
Un anunț imobiliar din Brașov pentru vânzarea unui garaj din lemn a stârnit ironii din partea românilor. Garajul de 22 metri pătrați din lemn costă cât o garsonieră.
image
Ianis, sufocat de Hagi: cum un părinte, „orbit“ de subiectivism, a ajuns să facă țăndări imaginea băiatului său
Managerul Farului a mai creat un caz, deranjat că selecționerul nu i-a titularizat băiatul în amicalele cu Irlanda de Nord și Columbia. Episodul lungește lista derapajelor unui părinte care persistă în greșeala de a-și promova agresiv fiul, mărind și mai mult povara numelui pe umerii acestuia.

HIstoria.ro

image
Bătălia codurilor: Cum a fost câștigat al Doilea Război Mondial
Pe 18 ianuarie a.c., Agenția britanică de informații GCHQ (Government Communications Headquarters) a sărbătorit 80 de ani de când Colossus, primul computer din lume, a fost întrebuințat la descifrarea codurilor germane în cel de Al Doilea Război Mondial.
image
Cum percepea aristocrația britanică societatea românească de la 1914?
Fondatori ai influentului Comitet Balcanic de la Londra, frații Noel și Charles Buxton călătoresc prin Balcani, în toamna anului 1914, într-o misiune diplomatică neoficială, menită să atragă țările neutre din regiune de partea Antantei.
image
Istoricul Maurizio Serra: „A înțelege modul de funcționare a dictaturii ne ajută să o evităm” / INTERVIU
Publicată în limba franceză în 2021, biografia lui Mussolini scrisă de istoricul Maurizio Serra, membru al Academiei Franceze, a fost considerată un eveniment literar şi istoric.