După opt, fără reclamă
E pe placul meu. Umplutură de mentă într-un portofel de ciocolată. Aşa am observat reclama într-un pliant de supermarket.
„Oferă-i un buchet de flori... sau mai bine After Eight! O să descoperi că va alege After Eight. De ce?“ Şi mi se spune că femeia alege After Eight pentru combinaţia perfectă dintre fineţe şi fondantul de mentă. Şi, după această expunere interioară, ne ocupăm de exterior: istoria. Descopăr că nu este prea veche această combinaţie. 1962, în Scoţia. Restul e vrăjeală. În final, zbîrceala: „After Eight este conceput pentru cei ce apreciează lucrurile de calitate în viaţă şi are caracteristica unică de a transforma orice seară într-o ocazie.“
Trosc, finalul! Ocazie de a dărui, flirta şi multe altele. Ambiguitate, înţeleg. Dar cuvîntul ocazie aici mă loveşte. Este vulgar pentru mine, care ţin la produs. Ocazie este o rupere de oase. Aşa-mi sună. Şi acum observ şi mitocănia de a alege între flori şi ciocolată. De ce nu amîndouă? Pricep. Ideea este să alegi între două lucruri la fel de dorite de femei. Un asemenea produs are nevoie de o reclamă de calitate. Fără traduceri în doi peri (sper că este de vină traducerea) şi fără alegeri absolut inutile. Produsul nu are nevoie de contre inutile. Reclama ar trebui să fie pe aspiraţional, nu pe fugă inutilă după clienţi. Ocazie mă termină. Îmi taie cheful de după opt. Ocazie subliniază cît de nesemnificativ este gestul tău. Ocazie, cîştig sînt cuvinte tîmpe, nepotrivite după opt. Nu sînt cuvinte nocturne, catifelate.