Sănătatea și educația corect dezvoltate sînt două dintre sistemele vitale pentru a avea o societate prosperă. În România, situația în aceste domenii este mai mult decît îngrijorătoare. Conform unui studiu derulat de asociația non-guvernamentală World Vision România, rata abandonului școlar din România a atins valoarea de 18%, comparativ cu media din Uniunea Europeană, de 11%. Mai mult, 74% din cazurile de abandon școlar se înregistrează în mediul rural, iar cauzele principale sînt sărăcia (45%) și rezultatele slabe la învățătură (37%). Conform situației expuse de World Vision, unii copii din comunitățile rurale nu beneficiază de hrană suficientă și de nutrienții necesari pentru o dezvoltare fizică și cognitivă armonioasă. Lipsa unei alimentații echilibrate și a unui stil de viață sănătos poate duce la deficit de atenție, de memorie, de învățare, abilități sociale reduse, dar și un IQ scăzut. Șansele lor la o viață mai bună scad, iar procentul sărăciei crește.Atunci cînd alți actori sociali nu pot remedia problemele comunității, intervin, uneori, organizațiile non-guvernamentale și companii din sectorul privat.

De-a lungul celor cinci ani de activitate pe piața din România, Lidl s-a implicat activ într-o serie de acțiuni sociale ce au vizat cu precădere sănătatea și educația. Cea mai recentă dintre acestea este „Pîine și Mîine“, proiectul fundației World Vision pe care Lidl România a ales să îl finanțeze din start, din etapa-pilot derulată în șase sate din Dolj și Vîlcea.

La începutul acestui an, Lidl a donat pentru „Pîine și Mîine“ 100.000 de euro, pentru demararea programului și implementarea etapei-pilot începînd cu 20 aprilie. De atunci, 213 copii primesc o masă caldă, la școală, în fiecare zi, dar și suportul educațional de care au nevoie pentru a avea un viitor mai bun. „Pentru un viitor mai bun“ este și deviza sub care retailer-ul își derulează proiectele și acțiunile de responsabilitate socială în România.

Prin sprijinul acordat acestui proiect, Lidl dorește să încurajeze educația în mediul rural și să le ofere copiilor de­fa­vo­rizați șansa de a beneficia de normalitatea unei alimentații sănătoase și diversificate.

Deocamdată, 213 copii beneficiază de o masă caldă, însă obiectivul intermediar este acela de a extinde programul pentru alți 2300, iar obiectivul final este ca modelul programului să fie inclus pe agenda autorităţilor pentru a fi implementat la nivelul  ţării și, astfel, de a reduce rata abandonului școlar.

Intenția Lidl este de a acoperi cît mai multe nevoi ale societății și de a continua demersurile de conștientizare a gravității situației, a importanței educației și a riscurilor pe care analfabetismul le produce la nivelul de dezvoltare a viitoarelor generații. Astfel, acest proiect a fost doar primul pas către un parteneriat strategic de durată între Lidl România și asociația World Vision România. În continuare, eforturile Lidl de a veni în sprijinul comunității se vor baza pe susținerea educației. 

Maria Pârvuleasa este PR & CSR Manager Lidl România.

Foto: D. Drumea