- interviu cu Constantin CHIRIAC, preşedintele Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu -
 
Ce înseamnă pentru un asemenea eveniment parteneriatele puternice şi de lungă durată? 
 
Niciodată nu vei putea să dezvolţi un proiect serios fiind singur, fără parteneri la toate nivelurile. Aici vorbim despre un partener foarte serios, cum este Raiffeisen Bank, care provoacă de fiecare dată, pe lîngă ajutorul pe care ţi-l oferă. Dincolo de o susţinere financiară, lucrul cel mai important este o gîndire comună pentru binele celor pentru care lucrăm, pentru cei cărora ne dăruim într-un fel viaţa, serviciile pe care festivalul le aduce, serviciile pe care partenerul Raiffeisen Bank le aduce. Toate acestea au, din punctul nostru de vedere, o cale comună şi o gîndire comună. Ei bine, această viziune comună naşte unicitatea acestui parteneriat şi, de fiecare dată, în funcţie de unicitatea spectacolelor şi evenimentelor pe care le creează, naşte şi soluţiile cele mai bune pentru promovare, pentru născocirea unor noi modalităţi de exprimare, atît din punctul de vedere al organizatorilor, cît şi al partenerilor.
 
Este vorba de două structuri importante, atît Festivalul, cît şi Raiffeisen Bank. De fiecare dată cînd două structuri importante se întîlnesc, există o perioadă de tatonare, o perioadă de cunoaştere, iar lucrurile nu sînt la nivelul vorbelor. Întotdeauna acest lucru se întîmplă prin oameni: oamenii care reprezintă Raiffeisen Bank, oamenii care reprezintă Festivalul şi felul în care ei ştiu şi pot să intre în dialog. Faptul că Raiffeisen Bank are un preşedinte cu o deschidere atît de importantă pentru tot ceea ce înseamnă nou, cunoaştere, specificitate, dar şi o mare iubire pentru această ţară pe care a adoptat-o, a fost un argument esenţial. Fără calitate nu ai cum să faci un eveniment sănătos şi, mai ales, el să dăinuie şi să poată aduce profit. 
 
Ediţia din 2015 s-a încheiat, vă gîndiţi deja la un concept pentru anul următor? 
 
De fiecare dată, ediţiile următoare se pregătesc cu mult timp înainte. La încheierea ediţiei din 2015, ediţia din 2016 era pregătită în proporţie de 80%. De altminteri, şi ediţia din 2017 este pregătită în proporţie de 50-60%. De fiecare dată cînd pregătim ediţiile în avans, gîndim şi partenerii strategici cu care lucrăm, pentru că avem cîţiva parteneri strategici din domeniul financiar cărora ne adresăm. Chiar dacă nu-i contactăm cu mult timp înainte, de fiecare dată gîndim felul în care ne vom adresa lor şi întotdeauna găsim formula de a crea bugete care, de fapt, să exprime unicitatea parteneriatului ce va urma. Întotdeauna ne raportăm la ţările în care Raiffeisen este puternică, întotdeauna ne raportăm la unicitatea artiştilor pe care ne gîndim să îi punem sub semnul acestui dialog şi parteneriat cu Raiffeisen Bank. Anul 2016 va fi un an în care vom explora această zonă atît de interesantă a interferenţei dintre muzică, teatru şi artele spectacolului de circ, a zonei de stradă cu zona de circ, a zonei de biserică cu zona emoţiei. Ne gîndim, de asemenea, la ceea ce înseamnă în această clipă migraţia din toate sensurile, ne gîndim la ceea ce înseamnă război, la ceea ce înseamnă copilărie pierdută, atacată, nevoia de a păstra în noi copilăria.   
 
Foto: A. Galmeanu