Long Life Learning este un concept relativ nou pentru noi, deşi românii au o vorbă oarecum similară: „Omul cît trăieşte învaţă“.
 
Prima formulă „LLL“ presupune un proces sub coordonare specializată, în timp ce zicala noastră neaoşă se referă în special la diferitele experienţe întîmplătoare care şi ele, într-un fel sau altul, ne îmbogăţesc.
 
Despre Modă, chiar fără să vrem, învăţăm mereu nu doar ce se poartă, dar mai ales trucuri noi, cum să părem cît mai subţiri, ce să împrumutăm din dulapul bunicilor, de fapt cum să devenim cît mai creativi.
 
 Moda este una dintre îndeletnicirile general umane care te obligă să-ţi revizuieşti permanent imaginea în funcţie de ultimele tendinţe şi de mesajele pe care doreşti să le transmiţi semenilor. Splendidă şi superficială, mărginită doar la aparenţe, moda este atît de efemeră, încît te trimite automat la reflexii majore. Deşi astăzi, poate mai mult ca oricînd, valoarea supremă este frumuseţea, rămîne de văzut cum fiecare făptură, în diferitele momente ale trecerii sale, va găsi soluţia optimă de a fi şi redeveni mereu frumoasă.

Se schimbă moda, ne schimbăm şi noi. Dacă în adolescenţă vrem doar să fim la fel cu idolii propuşi de cei mai în vogă creatori, şi la tinereţe adevăraţi trendsetteri, abia mai tîrziu apare ideea compunerii unei imagini exterioare în acord cu firea şi sensibilitatea diferită a fiecăruia. Personalitatea formată va determina alegeri nuanţate din numeroasele propuneri ale designerilor, astfel încît personajul afişat să transmită, în linii mari, acelaşi mesaj (de tipul: sînt o intelectuală rasată, lucrez în domeniul bancar etc.) fără ca imaginea să rămînă mereu aceeaşi, fixată ca într-o uniformă.

 Din cochetărie sau plictiseală, răsfoitul unei reviste de modă este un gest mereu util, menit să te pună la curent cu ultimele tendinţe. Aparent, toată lumea ştie ce se poartă şi ce i se potriveşte mai bine şi, totuşi, există acum tendinţa generală de eficientizare a oricărui gest, de utilizare a persoanelor competente în ideea obţinerii rezultatelor maxime.
 
 Avem o şcoală care pregăteşte tinerii care vor deveni viitorii specialişti ai modei (sînt acum foarte multe meserii în acest domeniu: stilist, buyer, seller, visual merchandiser, ilustrator, creator de modă) şi care vor oferi consultanţă de imagine celor interesaţi.
 
În cadrul departamentului „Modă“ al Universităţii Naţionale de Arte Bucureşti am alcătuit o programă de învăţămînt cît mai complexă, cu ore de lifestyle, cursuri de previziune şi multe experimente interdisciplinare, toate menite să-i pregătească cît mai bine pe viitorii lucrători într-un domeniu atît de vast, dar timpul scurt şi mai ales tinereţea studenţilor cu vîrste cuprinse în general între 18 şi 23 de ani nu ne-au permis prea multe incursiuni stilistice în zonele vîrstei adulte.
 
Din dorinţa extinderii domeniului de studiu, dar şi pentru a utiliza experienţa celor care predau, am înfiinţat de curînd un centru de cercetare de Eveniment Modă şi Imagine, pe scurt „EMI“, care funcţionează pe lîngă departamentul de „Modă“ al Universităţii Naţionale de Arte Bucureşti.
 
Printre multe altele, acest nucleu format din profesori şi studenţi masteranzi, dar şi colaboratori externi, îşi propune să ajute persoanele care au depăşit vîrsta şcolarizării să înveţe cîte ceva din limbajul hainelor, să experimenteze pe propria piele puterea de comunicare a veşmintelor, în ideea îmbunătăţirii imaginii lor exterioare în acord cu fizicul, vîrsta, profesia, evenimentul sau starea lor de spirit.

Prof. univ. Unda Popp coordonează departamentul „Modă“ şi este autoarea a numeroase performinguri de costum, în ţară şi în străinătate.