Vremuri bune pentru radioAlfa Cont, o companie care monitorizează publicitatea la rate card din media românească, a făcut publice de curînd rezultatele unui studiu ce a avut în vedere banii obţinuţi din reclame de către radiourile româneşti. Potrivit acestui studiu, veniturile publicitare (la rate card) ale principalelor posturi de radio au crescut cu aproape 30% în ianuarie-octombrie 2007, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Această creştere este cu atît mai interesantă, cu cît numărul spoturilor publicitare la radio a scăzut cu aproximativ 10%, în perioada de care este vorba. În total, valoarea veniturilor din publicitate la rate card obţinute de cele mai importante nouă posturi de radio din România (Kiss FM, Pro FM, Radio Total, Radio 21, România Actualităţi, Europa FM, Info Pro, Radio Guerrilla şi Magic FM) a depăşit, în ianuarie-octombrie 2007, 87 de milioane de euro. Pe primul loc în topul veniturilor din publicitate se află Kiss FM, cu cca 27 de milioane de euro, apoi vine Radio 21, cu peste 19 milioane de euro, iar pe locul trei este Europa FM, cu 18,4 milioane de euro. După cum susţin specialiştii din domeniul publicităţii, această creştere este urmarea dezvoltării pieţei româneşti de advertising, în general.Ambasadă, sub tirul întrebărilor Postul basarabean de televiziune NIT TV a intrat în conflict cu Ambasada României la Chişinău, după ce i-a adresat acesteia "o serie de întrebări speculative, ostentative şi provocatoare, potrivit unor interese şi raţiuni care nu au nimic în comun cu dorinţa părţii române de a dezvolta în cel mai înalt grad relaţiile cu Republica Moldova" (după cum afirmă comunicatul serviciului diplomatic român). "Subliniem surprinderea în legătură cu formulările şi limbajul agresive folosite în solicitarea NIT TV, care sînt caracteristice unor rechizitorii, şi mai puţin unei adresări oficiale şi protocolare în atenţia unei ambasade a unui stat membru al Uniunii Europene", se mai spune în comunicatul respectiv.Întrebările incriminate sînt următoarele: "1. Este adevărat că în Republica Moldova activează agenţi ai Serviciilor secrete române sub acoperirea diplomatică a Ambasadei Române de la Chişinău? 2. Este adevărat că România continuă să finanţeze publicaţii din Republica Moldova, cum ar fi Timpul, Literatura şi Arta, Jurnal de Chişinău etc. Ce servicii le sînt solicitate acestor redacţii, în schimbul sumelor oferite? 3. Este adevărat că partide (politicieni) din Republica Moldova beneficiază de surse financiare (materiale) din partea statului român? 4. Cîţi angajaţi ai Mitropoliei Basarabiei sînt salarizaţi din bugetul de stat al României? 5. Este adevărat că oficialităţile României nu recunosc existenţa naţiunii moldoveneşti?"No comment. (C. P.-B.)