"Zăpă, zăpăceşti, zăpăceşti poveştile, / Zăpă, zăpăceşti personajele (...) / Ce noroc pe tine, Zăpă dragă / Că sîntem copii deştepţi / Şi-ţi facem ordine-n poveşti" ("Imnul lui Zăpă"); " Dacă vrei să fii / Erou de poveste / Vino cu noi / În lumea de vis / O zînă bună te ocroteşte / Totul îţi este permis" ("Imnul Magicianului"); "Nu mi-e frică, nu mi-e frică de Bau-bau / Vorbe goale poa' să toarne / Cei ce doar din gură dau / Că-i urît, că are coarne / Nu mi-e frică de Bau-bau" ("Bau-Bau").Aşa sună doar cîteva dintre şlagărele postului de radio Itsy Bitsy FM. Sau din mesajele muzicale ori, mai alambicat spus, din profesiunile de credinţă pe care acesta le transmite. Evident, avîndu-i drept destinatari pe copii. Gîndit ca "un mijloc de educaţie alternativă, într-o formă dinamică şi animată", dar şi ca o variaţiune la programele TV, care oferă, prin desenele lor animate, "o soluţie încărcată de violenţă fizică şi verbală, ce nu lasă deloc imaginaţia liberă", afirmă Nadia Tătaru, patroană şi director general.La televizor, continuă dna Tătaru, unde eşuează copiii cu părinţi ocupaţi, totul li se dă mură în gură. Riscînd, adăugăm noi, să ajungă precum fetiţa dintr-unul din cîntecele difuzate uneori pe postul de radio: "Mama pleacă la servici / Tata pleacă la servici / Iar eu stau în fiecare zi...aici. / Tic-tac, tic-tac / Timpul trece / Tic-tac, tic-tac / Ceasul merge / Tic-tac, tic-tac / Stau în casă / Tic-tac, tic-tac / Sînt nervoasă".Dimpotrivă, radioul în cauză îşi propune să formeze copii liberi, în gîndire şi-n imaginaţie, fără frici, tabu-uri şi prejudecăţi. Aşa se întîmplă cu cei care sună la Zăpă, actuala vedetă a postului. "Vedetă" nu pentru că ar fi top model sau plină de fiţe, ci pentru că la emisiunea ei sună, se pare, cei mai mulţi mici ascultători. Ideea vizibilă a emisiunii este ca Zăpă, alias Mirela Retegan, să zăpăcească o poveste, pe care, apoi, copiii s-o readucă la firul narativ normal.Numai că, în timp, povestea de descîlcit a rămas în planul doi, Zăpă devenind o emisiune interactivă, în . care puştanii vorbesc cu realizatoarea ei aproape tot ce au chef: "Personajul meu e un adult pe care copiii pot să-l contrazică fără a fi pedepsiţi. Ba mai mult, pot să devină prietenii acestuia. Copiii învaţă ceva din dialogurile noastre, pentru că ele sînt o combinaţie perfectă de respect şi dragoste. Deşi ne contrazicem, ne tragem de şireturi, ei îmi zic zăpăcită, eu îi Ťpupăcesc» pînă nu mai pot, lucrurile se păstrează în limita bunului-simţ. Eu nu fac altceva decît să le ridic mingea la fileu şi să-i las să se desfăşoare, ajutîndu-i, mînuindu-i puţin".Într-adevăr, în emisiunile lui Zăpă, copii se trag de şireturi cu ea, dar nu devin obraznici şi nepoliticoşi. Au pur şi simplu nevoie de cineva care să-i asculte, cu care să poată fi... aşa cum sînt. "Toţi oamenii mari care lucrează cu copiii îşi iau foarte în serios treaba, stabilesc reguli. Aici, la Zăpă, simt o zonă în care nu sîntem serioşi, în care intrăm în jocul lor simplu şi natural. Ba chiar, uneori, nu mă tem nici să trec în zona ridicolului, şi atunci copiii mă urmează", adaugă Mirela Retegan. Bunăoară, jocul Clopoţel (ideea e să spui cuvîntul "Clopoţel" indiferent ce-ţi spune adversarul, chiar dacă te întreabă cum te cheamă) are un succes nebun la toate vîrstele, deşi, la prima vedere, pare destul de stupid.Pe scurt, Zăpă îi lasă pe copii să se copilărească şi să lase deoparte "conceptele"; fie ele cele din cîntecele preţioase, care predică, indirect, maturizarea înainte de vreme, fie cele ale concursurilor promovate de majoritatea radiourilor comerciale, cele ale unei false competitivităţi (dai un răspuns de nimic şi cîştigi ceva asemenea).Copilul sexualizat înainte de vreme, ieşit din sondaje ca spectator al Lacrimilor de iubire şi al clipurilor deja uitatelor Andre, de pildă, sau cel îngrozit de prezenţa, chiar şi involuntară, la Ştirile de la ora 5, nu se numără, cred, printre ascultătorii Itsy Bitsy. Se conturează un copil paşnic şi echilibrat, care, chiar dacă mai scapă la jocuri pe computer, Jetix sau Cartoon Network, e prietenos (şi nu alienat), citeşte poveşti şi acumulează informaţii inedite.