Joi, 17 ianuarie, ora 10, la Salonul de Carte Luceafărul (bd. Unirii nr. 10) are loc prima conferință națională dedicată profesioniștilor în comunicare din editurile românești.

Întîlnirea își propune să îi reunească pe specialiștii în comunicare din editurile autohtone, în speranța creării unui cadru în care angajații departamentelor de comunicare să poată relaționa, să dezbată, să asculte și să se facă auziți, să caute soluții la problemele comune și să vină cu idei noi în domeniu. În plus, evenimentul le oferă oamenilor de comunicare din edituri ocazia de a participa la o serie de prezentări susținute de profesioniști din sfere care se intersectează cu domeniul publishingului de carte, explorînd tematici precum relația consultantului în comunicare cu media, relația cu distribuitorii, noile provocări aduse de digital și de noile tendințe în graphic design.

Inițiatorul proiectului este Headsome Communication, agenție de comunicare specializată în dezvoltarea de proiecte dedicate sferei culturii scrise, evenimentul fiind realizat în parteneriat cu Asociația Editorilor din România și Compania de Librării București, cu sprijinul Ministerului Culturii și Identității Naționale.

Vor avea loc dezbateri despre statutul comunicatorului din sfera publishingului de carte, domunicarea consultanților în comunicare din edituri cu difuzorii, Comunicare vizuală în campaniile de PR, comunicarea în social media, edituri independente etc. Participă, printre alţii, prof.univ.dr. Mircea Vasilescu – fondatorul Masteratului de Teoria și Practica Editării din cadrul Facultății de Litere a Universității din București, Mihai Mitrică – directorul executiv al Asociației Editorilor din România, cea mai importantă asociație de profil, Oana Boca Stănescu – managing director Headsome Communication, consultant în comunicare cu 16 ani de experiență în promovarea de carte, Dana Oancea – fondatoarea PR Award, cea mai importantă competiție în sfera (prin Skype, din Berlin), Cătălina Roșu – coordonatoarea de Marketing a Librăriilor Humanitas, Ana Niculescu – coordonatoarea de Marketing a Librăriilor Cărturești, Suzana Badea – coordonatoarea de Marketing a Companiei de LIbrării București, Andreea Chiuaru – Social Media în cadrul Librarium & Renata Staicu, coordonatoarea de Marketing a librăriei online Cartepedia, Oana Doboși-Potcoavă & Raluca Selejan – fondatoarele librăriei independente „La Două Bufnițe” (prin Skype, de la Timișoara).

„Pe piata de carte autohtonă, comunitatea oamenilor de comunicare din edituri este una care însumează puţini membri, despre care se vorbeşte foarte rar și care se împarte identitar între cele două lumi la care se raportează – cea a oamenilor de cultură şi cea a consultanţilor în comunicare –, de multe ori, fără să aibă senzația că aparţin cu „acte în regulă” vreuneia dintre ele. Sînt oameni veniți în departamentele de comunicare din edituri dinspre cele mai variate specializări universitare (Litere, Limbi Străine, Istorie, Jurnalism și Științele Comunicării) și care, odată ajunşi aici, ajung să lucreze după fişe de post care, în 2018, păstrează destul de puţine elemente comune de la o instituţie la alta.

Avem convingerea că, în portofoliul de evenimente ale Anului Cărții în România, proiectul gîndit de noi poate fi un semn de încurajare pentru toți cei implicați în promovarea produselor editoriale, o ocazie de a se cunoaște și de a pune bazele unor proiecte viitoare. Succesul cărților pe piața de carte din România este legat și de succesul acțiunilor de promovare.” (Headsome Communication)

Organizatorii își propun ca, după acest proiect-pilot, să dezvolte și alte proiecte dedicate profesioniștilor în comunicare din edituri, la care să poată fi aduși specialiști din străinătate și specialiști de comunicare din alte domenii.