● Filme la răcoare, în parc sau la terasă, puteţi vedea în mai multe locuri din Bucureşti: Grădina cu filme din Piaţa Lahovari, Nouvelle Vague în Parcul Titan, filme ruseşti la Bohème, pe Căderea Bastiliei, Rooftop cinema la Gastrobar, pe Splaiul Unirii. Ieşiţi din casă doar după ce apune soarele, e mai sigur. (Luiza Vasiliu) 
 
● Cartea de reportaje a Lilianei Nicolae, Locuri. Oameni. Poveşti (Casa de Pariuri Literare, 2015), care cuprinde 50 de reportaje scrise în ultimii zece ani pentru Dilema veche şi Elle ori difuzate la Radio România Actualităţi. Un gen nedreptăţit d.p.d.v. literar, dar practicat minunat de Liliana Nicolae, care îi acordă lui un cristian şi un substanţial interviu în Observator cultural nr. 526 de săptămîna trecută, interviu pe care îl puteţi accesa pe site-ul revistei. De ce să citiţi reportaje? Ca să aflaţi ce se mai întîmplă în ţara asta cu locurile şi cu oamenii ei. (Marius Chivu) 
 
● La ediţia curentă a festivalului Undercloud, invitat special e compania Foosbook din Republica Moldova. Eu, unul, de abia aştept să văd spectacolul Nekrotitanium, după romanul scris de Mitoş Micleuşanu & Florin Braghiş. Festivalul va avea loc în perioada 22-31 august, la Muzeul Ţăranului Român de la Bucureşti. Programul complet se găseşte la adresa www.undercloud.ro. (Matei Martin) 
 
● Pînă pe 18 august, la Elite Art Gallery, în Bucureşti, are loc expoziţia „Suvenir de Alba Iulia“, care cuprinde obiecte de artă expuse anterior şi la expoziţia omonimă din Cetatea Unirii. (Stela Giurgeanu)
 
 În moleşeala de august, Bucureştiul e un oraş tare frumos. Un aer cald şi calm, uşor abulic, pune stăpînire pe străzile lui. Dacă v-aţi întors din vacanţă sau n-aţi plecat încă, bucuraţi-vă de el. N-o să vă pară rău. S-ar putea să fie printre puţinele momente din an cînd îl puteţi vedea cu adevărat. (Ana Maria Sandu) 
 
● Cartea de poezie a Ioanei Nicolaie Lomografii (Editura Humanitas, 2015), o antologie şi cîteva texte noi, inedite. „Cărţile mele de versuri sînt poveşti. Au crescut pe un schelet narativ, s-au vertebrat epic, deşi formal s-au folosit de artificiile stilistice ale poeziei“, spune autoarea. Aşadar, pe final de vară – o colecţie de stări pe alocuri nostalgice, alteori diafane, fragmente de realitate, de vis, împletindu-se. (Adina Popescu) 
 
● Mănăstirea Afteia, aflată la 5 km de localitatea Strungari, în Munţii Şureanu, judeţul Alba. Ridicată – potrivit tradiţiei – la mijlocul secolului al XV-lea, pe un versant din Valea Archiţului, după victoria repurtată împotriva turcilor pe Cîmpul Pîinii, lăcaşul de cult are o istorie sinusoidală ce acoperă cîteva secole. Situată la o altitudine de 600 m, pe vîrful unui deal abrupt, cu o siluetă graţioasă şi o frescă mărturisind despre talentul meşterilor din regiune, mănăstirea se cuvine a fi inclusă pe lista virtuală a monumentelor istorice despre care ar trebui să deţinem informaţii cînd vreun turist străin, îndrăgostit de peisajul pitoresc, ne întreabă ce obiective turistice ar fi de vizitat în zonă. O întrebare care – să recunoaştem – nu întotdeauna ne găseşte pregătiţi. (Ruxandra Mihăilă) 
 
● Mă învîrteam prin casă şi mi s-au agăţat de mînă (cine mai ştie pentru a cîta oară?) cele Nouă povestiri ale lui Salinger. Mi-am propus s-o recitesc doar pe prima, „O zi desăvîrşită pentru peştii-banană.“ Nu mi-a ieşit. Chiar dacă nu mai am mult şi o să le ştiu pe dinafară, de fiecare dată am senzaţia că parcă le-aş citi prima oară. Acum ştiu că urmează Franny şi Zooey. (Ana Maria Sandu) 
 
Darling (1965, John Schlesinger), cu Julie Christie, Dirk Bogarde – o variantă feminină a „tinerilor furioşi“, centrată pe personajul întrupat-mănuşă de Julie Christie, care te fascinează şi cu care, la o adică, te poţi identifica (reprezentantă medie fiind a sexului „slab“): o combinaţie între farmec, seducţie, superficialitate şi stări schimbătoare. (Iaromira Popovici) 
 
● Emir Kusturica, Unde sunt eu în toată povestea asta? (traducere de Daniel Nicolescu şi Dan Radu Stănescu, Editura Polirom, 2015). Pentru a-l vedea pe mareşalul Tito pus pe acelaşi plan cu melodia „Michelle“ a Beatleşilor (de către o fetiţă din Iugoslavia anilor ’60 care crede că aceste două chestii sînt la fel de „super“), precum şi alte lucruri interesante & grăitoare. (Dan Stanciu)