Numai pentru abonati

Maria BALABAŞ | bon de audiție

Ferit de intemperii

Cel de-al treilea material discografic al trupei Byron poate fi perceput ca un fel de vitrină rebrand-uită: versiuni proprii după 16 piese autohtone, ca un upgrade aplicat nostalgiilor sau reflexelor sonore ale publicului şi ale artiştilor înşişi. Byron nu reinventează piesele, ci le aplică procedeul reestetizării, ataşîndu-le o sonoritate generic acceptată drept „frumoasă“.

 

0 comentarii 3656 vizualizări
Aparut in Dilema veche, nr. 377, 5-11 mai 2011

Adăugaţi comentariu

Pentru a putea adăuga un comentariu trebuie să vă conectaţi. Dacă nu aveţi înca un cont, îl puteţi crea acum. În comentariile dumneavoastră vă rugăm să folosiţi un limbaj civilizat.

CONECTARE    CREAŢI-VĂ CONT

PUBLICITATE

 

Teneşi şi alte încălţări

Explicaţia formei teneşi nu e complicată: este posibil ca e în loc de i să fi apărut printr-un fenomen de hipercorectitudine (reacţie la închiderea populară a lui e la i, în alte situaţii) sau, strict fonetic, prin asimilare, sub influenţa primului e din cuvînt (mai ales într-un anume tip de pronunţare „relaxată“).

citiţi

Cu ochii-n 3,14

● Muşchii care susţin globii oculari – şi care ne ajută să ne concentrăm – se mişcă de 100.000 de ori pe zi. Ca să dai de lucru în aceeaşi măsură muşchilor picioarelor, ar trebui să mergi cam 150 km zilnic. Ar însemna asta să te concentrezi cu picioarele?! (M. C.)

● Pentru a evita spionajul electronic, Germania ar putea opta pentru reintroducerea maşinilor de scris în birourile federale care se ocupă de documente „sensibile“. Să sperăm că nu se va ajunge şi la obligaţia de a le înregistra la miliţie. (M. V.)

citiţi

Soluţie implementată de Tremend
SATI