LUCRURILE CU EFECT DE CONFUZIE AU AJUNS PREA DEPARTE, STÎRNIND UN VAL DE INDIGNARE ÎN SPAȚIU

 Aflu că „anul acesta va fi aglomerație foarte mare pe Everest, guvernul nepalez acordînd un număr record de permise pentru cei care doresc să urce pe cel mai înalt vîrf al Terrei. Lucrurile au ajuns prea departe, se vor crea «ambuteiaje», numărul alpiniștilor fără experiență este tot mai mare, iar cel al operațiunilor de salvare deja a crescut cu peste 50%“, notează Washington Post. Noi, ăștia care mai speram că o să găsim un loc pe o plajă, ce să mai zicem? (A. M. S.)

 Primesc un e-mail ca o anatemă: „După masa copioasă de 1 Mai îți recomandăm: pantaloni de slăbit, plasturi de slăbit, costum de slăbit cu efect de saună, cerc fitness și masaj, corset invizibil pentru abdomen, maiou de slăbit pentru bărbați“. Promit ca la anu’ să ronțăi doar morcovi și să beau numai apă plată cu lămîie. (S. G.)

 În dialogul cu Ionuț Cristache de pe TVR 1, doamna Lia Olguța Vasilescu, referindu-se la actualul guvern, a ținut să facă precizări suplimentare: „guvernul actual care este“. Asta ca să nu se iște vreo confuzie cu guvernul actual care a fost sau cu actualul executiv care va fi. E clar? Precum actualul ministru al Muncii, de tristă amintire, care a fost… sau care este?! Mai știi?! Din această dilemă nu putem ieși… Cum care?! Actuala dilemă care este, vezi bine, monșer! (R. M.)

 La o conferință de presă din cadrul summit-ului UE, Klaus Iohannis a mutat drapelul englez cîțiva centimetri mai încolo ca să poată discuta cu jurnaliștii, stîrnind însă un val de ură și indignare din partea internauților britanici, care susțin că asemenea gesturi au dus la votul Brexit. N-ai cum să cîștigi cu britanicii – e ca și cum un bărbat i-ar spune iubitei: „Dragă, parcă te-ai mai îngrășat…“ (C. Ș.)

 Poşta britanică a lansat în spaţiu, luna trecută, un balon cu heliu în care a fost introdus un set unicat de timbre cu chipul lui David Bowie. Evenimentul a omagiat filmul lui Bowie din 1976, The Man Who Fell to Earth, urmînd ca fanii să recupereze timbrele căzute pe Pămînt odată ce balonul se va fi spart în stratosferă. Evenimentul, numit „The Stamps That Fell to Earth“, poate fi urmărit aici: www.royalmail.com/stampstoearth. (M. C.

NOUL TU E ROȘU LA FAȚĂ
ȘI VA CREȘTE DE LA 18% LA 35%

 Cîteva reclame: Frutti Fresh – „Libertatea începe atunci cînd îndrăzneşti“, spune sloganul lîngă care apare chipul (criminalu)lui Che Guevara format din bule de suc; Kaufland – „Noul tu e rapid şi eficient. Noul tu trăieşte fresh“, spune sloganul ilustrat de fotografia unui usturoi; Pfanner – „Nectar portocale 100% vegan obţinut din suc de portocale concentrat de portocale“; Angst – „Merinde urbane“. Mare e grădina creativilor din publicitate! (M. C.)

 Nu te mai poţi aşeza pe o bancă în oraşul ăsta fără să intre cineva în vorbă cu tine: acum cîteva zile, cînd m-am aşezat, a venit un domn roşu la faţă şi fără dinţi la mine. M-a întrebat dacă am obosit, apoi m a rugat să-i răspund la o întrebare. Întrebarea s-a dovedit a fi o lungă ghicitoare. Nu mai ţin minte mare lucru din ea, dar mi-a plăcut răspunsul (pe care tot el l a dat): Cărţile. (I. P.)

● Primesc un SMS de la ApaNova Bucureşti: „Stimate client, conform anunţului public din 14.03.2017 şi avizului ANRSC nr. 426790, din 1 aprilie 2017 se modifică structura tarifară. Ponderea serviciului de alimentare cu apă va scădea de la 82% la 65%, iar ponderea tarifului serviciului de canalizare va creşte de la 18% la 35%. Tariful combinat rămîne la valoarea de 5,05 lei mc + TVA. TVA-ul pentru serviciul de apă este de 9%, iar cel pentru serviciul de canalizare este de 19%.“ Deduc că factura de apă va fi mai mare, iar tariful la WC-ul public va creşte şi el. (D. C.

CEEA CE URMA
SĂ FIE SIMPLU ÎN SUFLET
S-A DOVEDIT A FI DE NERECUNOSCUT

 Ceea ce urma să fie noua emblemă a orașului București, aleasă iniţial de un juriu în urma unui concurs, s-a dovedit a fi un plagiat. Un logo asemănător pînă la identic are și orașul New Taipei din Taiwan. În marketing, nimic nu dispare, totul se reciclează. (M. M.)

 Cum s-ar putea chema un „punct de lucru“ al unei firme care oferă servicii funerare non-stop? Simplu: Magazin Eden Tic Tac. (D. S.)

 Tot dau peste afirmaţii fascinante ale mitropolitului Clujului, Andrei Andreicuț (ar trebui printate pe obiectele care se vînd prin biserici şi pe la mănăstiri): „Telefoanele mobile performante, care au și Internet, îi oferă omului imagini. Prin imagine intră dracul în suflet. Imaginea bună, în sensul absolut al cuvîntului, este icoana.“ (M. C.)

Titluri, texte, concepte, maxime şi cugetări binecunoscute – de nerecunoscut (XVIII): „Divide et impera“ (Dezbină și cucerește). În turcă: Böl ve yönet; în cehă: rozdel a panuj; în maghiară: Oszd meg és uralkodj; în finlandeză: Hajota ja hallitse. (M. P.)

Foto: Lucian Muntean