Articolul din New Yorker, „When It’s too Late To Stop Fascism, According to Stefan Zweig“, semnat de George Prochnik, e despre Zweig, cartea sa de memorii, The World of Yesterday, și felul în care lumea o poate lua razna. Puteți să-l citiți aici: http://www.newyorker.com/books/page-turner/when-its-too-late-to-stop-fascism-according-to-stefan-zweig. Zweig are gata primul draft al volumului în vara lui 1941. Cartea a apărut și la noi în urmă cu niște ani: Lumea de ieri. Amintirile unui european (Editura Humanitas, 2012, traducere de Ion Nastasia). O s-o caut. (Ana Maria Sandu)

● Lion (Saroo: Drumul spre casă, 2016, Garth Davies, după cartea A Long Way Home de Saroo Brierley, cu Dev Patel, Nicole Kidman, Rooney Mara) – un film inegal și cu lungimi supărătoare, dar după o poveste incredibilă și impresionantă „la sînge“, cu scene memorabile (precum cea cu băiețelul închis în tren, zile în șir). (Iaromira Popovici)

O chitară şi o cameră digitală, în micul balcon din apartamentul părinţilor ei. Aşa a început povestea Luciei, în 2011. Între timp, a înregistrat mai multe melodii şi a trecut prin nenumărate concerte. O puteţi descoperi sîmbătă, 11 februarie, de la ora 21, la Unteatru. (Cristina Ştefan) 

 Pe 9 și 10 februarie, la Teatrul Național București, se joacă Două loturi de I.L. Caragiale, în regia lui Alexandru Dabija. Un spectacol emoționant și (încă) actual. O comedie à la russe. (Matei Martin)

„Un strigăt în neant!“ – așa își definea, la premieră, Felix Alexa magistrala montare după Cutia Pandorei de Katalin Thuroczy. La doi ani, mereu surprinzător acest spectacol într-o interpretare a nuanțelor și a trăirilor celor mai subtile. În plus față de ceea ce „știam“ după prima sau următoarele vizionări, acum, alt­fel privit – gestica sau, mai exact, „mimica“ mîinilor. Un actor mereu redescoperit și niciodată perceput și înțeles pînă la capăt… De unde genialitatea. Mariana Mihuț. Și, sub lupă, tulburător Șerban Pavlu din final. Un chip inundat… Dacă doriți să revedeți! (Ruxandra Mihăilă)

Joi, 16 februarie și vineri, 17 februarie, de la ora 19, la Ateneu, concert cu program splendid: Suita Estancia de Ginastera, Simfonia nr. 1 de Sibelius și Concertul pentru pian de Grieg. Orchestra Filarmoncii „George Enescu“ va fi dirijată de Horia Andreescu, iar solistul concertului este Elisabeth Leonskaja. În 1964, Leonskaja a cîștigat Concursul Internațional „George Enescu“ la București, în fața unui juriu din care făceau parte Aram Haceaturian și Arthur Rubinstein. Avea 19 ani. Ce vremuri! Ce muzică! (Sever Voinescu)

Foto: Două loturi, TNB