Deși regele nu mai e, Ora Regelui continuă să fie o emisiune de văzut în fiecare sîmbătă la ora 15, la TVR1. E ca un fel de rezervor de aer proaspăt într-o țară grav poluată, o oază de  autenticitate într-un deșert al falsurilor. Chiar și pentru nemonarhiști. (Andrei Manolescu)

Joi intră în cinematografe Soldații. Poveste din Ferentari, un film de Ivana Mladenovic după romanul lui Adrian Schiop. În așteptarea filmului, vă propun să recitiți cartea. (Matei Martin)

Două filme românești în cinematografe: Pororoca al lui Constantin Popescu și Soldații. Poveste din Ferentari al Ivanei Mladenovici. După ce au călătorit prin lume, la festivalurile de film, acum le puteți vedea la cinema. (Ana Maria Sandu)

Ştiu că nu va fi pe gustul tuturor, dar vi-l recomand oricum, fie şi numai pentru rolul foarte bun pe care-l face Colin Farrell: The Killing of a Sacred Deer, regizat de Yorgos Lanthimos, un thriller psihologic despre moarte şi relaţiile de familie. (Cristina Ştefan)

Relația subtilă dintre muzeu, ca instituție polivalentă de promovare, cercetare și livrare, în formă „brută”, a faptului de cultură, și scena artistică este valorificată într-un incitant dosar tematic – „Muzee în post-tranziție” –, din recent apărutul volum al revistei Arta, reunind nr. 28–29 / 2017; curatori Mălina Ionescu și Valentina Iancu. „În afara acțiunilor strict legate de muzeografie – care sînt puține, de altfel, a specificului instituțional – care ține de aspectele administrative, legislative și financiare, și a celor legate în mod direct de piața de artă, nu există în acest moment demarcări implicite sau impuse de o instanță sau alta între activitatea expozițională, curatorială sau de cercetare din muzee sau în afara lor, iar acest lucru este valabil la nivel global.” (Ruxandra Mihăilă)

Cartea Anei Blandiana Istoria ca viitor și ale conferințe și pagini, recent apărută la Humanitas, este o probă de claritate morală în lumea bezmetică de astăzi. O reîntîlnire cu mintea și sufletul unui poet ales și, mai ales, o frumoasă pedagogie: sensibilitatea și finețea stilului pot lecui lumea de brutalitate și ignoranță. Și dacă, totuși, nu o lecuiesc, măcar o pun în ordine, o explică, o luminează – o așază așa cum trebuie ca să poată fi salvată. Iar pentru zvăpăiații tuturor cauzelor de azi, un mesaj puternic, abia șoptit: calea spre adevăr și bine se vede cel mai clar în conștiința impecabilă a unui mare poet. (Sever Voinescu)

Două cărţi de proză scurtă de la doi ruşi. Alexandr Soljeniţîn, Povestiri şi miniaturi (traducere de Cecilia Maticiuc, Univers), cîteva zeci de proze sovietice foarte scurte scrise între anii ’50-’90, multe dintre ele interzise în Rusia; şi Mihail Şişkin, Paltonul cu gaică (traducere de Antoaneta Olteanu, Curtea Veche), texte despre exil şi limbă (născut la Moscova, Şişkin trăieşte la Zürich), traumă şi identitate, politică şi literatură. (Marius Chivu)

Joi, 1 februarie, de la ora 18, în Sala 120 a Facultății de Litere din Bucureşti se va lansa nr. 20 al revistei Poes:s International (Casa de editură Max Blecher), cum am tot spus, cea mai consistentă şi variată revistă de literatură de la noi. Vor participa poeţii Anastasia Gavrilovici,  Claudiu Komartin şi Andrei Dósa şi critical literar Cosmin Ciotloș. Miercuri, 7 februarie, de la ora 19, în spaţiul Qreator by IQOS (Bd. Aviatorilor 8A), se va lansa şi nr. 5 al revistei de proză scurtă Iocan (Editura Vellant), cu participarea editorilor (Florin Iaru, Dan Pleşa, Cristian Teodorescu şi cu mine), dar, mai ales, a prozatorilor prezenţi în revistă. Va fi degustare de bere artizanală, va fi muzică ambientală. (Marius Chivu)